۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
پتانسیل شاخص داوجونز برای رشد بیشتر| همه نگاه ها به تصمیمات فدرال رزرو
تحلیل بازار سهام بین المللی؛

پتانسیل شاخص داوجونز برای رشد بیشتر| همه نگاه ها به تصمیمات فدرال رزرو

حرکت قابل قبول و درخشان شاخص داوجونز در مسیر صعودی، اکنون می تواند تایید کننده حرکت های بعدی به سمت اهداف بالاتر باشد.

به گزارش بازار، بازارهای ایالات متحده پس از افزایش قابل توجه رقابت و سوددهی که در اوج همه‌گیری کرونا در آوریل ۲۰۲۰ آغاز شد، وارد سال ۲۰۲۲ شدند.

با این حال، این سوددهی زیاد دوام نیاورد. فدرال رزرو ایالات متحده با تجهیز به تجربه به دست آمده از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸، سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان را در کاهش نرخ بهره و آغاز برنامه های تسهیل کمی در مقیاسی که قبلاً در تاریخ سابقه نداشته است، رهبری کرد.

با حمایت چندین بسته محرک و پنجره های تامین مالی با نرخ بهره نزدیک به صفر، شاخص «داوجونز» به سرعت زیان های اولیه متحمل شده در فوریه و مارس ۲۰۲۰ را پوشش داد. شاخص داو از تاریخ مذکور همچنان در حال افزایش بود و تا ۵ ژانویه ۲۰۲۲، بالاترین رکوردهای جدید را در نقطه ۳۶۹۷۰ دلار ثبت کرد. . اندکی پس از رسیدن به این نقطه، شاخص داوجونز حرکتی اصلاحی را آغاز کرد که حداقل برای دو ماه ادامه داشت. اکنون اما شاخص داو نیز درست مانند سایر شاخص های بازار سرمایه، منتظر تعیین تکلیف میزان نرخ بهره اعلامی توسط فدرال رزرو آمریکا بوده که قرار است در همین ماه اعلام شود.

ژئوپلیتیک و پیش بینی داو جونز در سال ۲۰۲۲
حمله نظامی روسیه به اوکراین ترکیب ژئوپلیتیکی را به تحلیل فاندامنتال بازار سرمایه اضافه کرده است که بر داو جونز و سایر شاخص‌های سهام جهانی تأثیر خواهد گذاشت. تشدید تنش نه تنها معامله گران را به سمت حفظ سرمایه و فرار به سوی دارایی های امن سوق می دهد، بلکه می تواند ضرباتی به سهام این شرکت ها وارد کند که می تواند ناشی از تبعات تحریم های گسترده اعمال شده علیه روسیه باشد.

قیمت نفت خام در ۷ مارس ۲۰۲۲ به ۱۳۸ دلار در هر بشکه نفت خام برنت رسید. این افزایش قیمت انرژی بدنبال تحریم های آمریکا علیه نفت روسیه صورت گرفته و پیش‌بینی‌های داوجونز نشان می‌دهد که افزایش قیمت انرژی احتمالاً به نفع سهام شرکت‌های انرژی فهرست شده در شاخص US۳۰ است. انتظار می‌رود قیمت طلا و فلزات نیز افزایش یابد. سهام شرکت های معدنی آمریکا می تواند ذینفع اصلی در تحریم های اعمال شده علیه روسیه و شرکت های معدنکاوی این کشور باشد. درگیری در اوکراین البته هنوز در مراحل اولیه خود است و هنوز ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد تا آن را به فصلی از نوسانات برای داو تبدیل کند.

پتانسیل شاخص داوجونز برای رشد بیشتر| همه نگاه ها به تصمیمات فدرال رزرو


شکست گُوِه در حال سقوط و مقاومت ۳۳۱۵۲ دلار اکنون در الگوها روشن است. اگر این حرکت با نفوذ ۳% نزدیک به صعود کامل شود، پتانسیل حرکت اندازه گیری شده به سمت ۳۵۵۴۷ دلار افزایش می یابد. این حرکت البته باید پیشتر، دو مقاومت اصلی پیش رو در نقاط ۳۳۸۵۶ و ۳۴۸۶۰ دلار را پشت سر بگذارد.

از طرف دیگر، عدم دستیابی به نفوذ لازم و به دنبال آن، کاهش به زیر ۳۳۱۵۲ دلار، تکمیل الگو را به تعویق می‌اندازد. این الگو تنها زمانی باطل می‌شود که خرس‌ها سطح حمایت را در ۳۲۳۹۵ تنزل بدهند. چنین رخدادی، درها را برای کاهش به سمت ۳۱۷۸۰ باز کرده و ۳۱۲۱۴ را به عنوان یک هدف اضافی به سمت جنوب باقی می‌گذارد.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha