۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
میانگین سن جمعیت کشور ۱۰ سال افزایش یافته است

میانگین سن جمعیت کشور ۱۰ سال افزایش یافته است

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین سنی جمعیت کشور در ۴۰ سال گذشته ۱۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، کمال حیدری در نخستین نشست کمیته «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حیطه وزارت بهداشت» افزود: نرخ رشد باروری هم به عدد یک و ۶۵ صدم رسیده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بسته شدن پنجره جمعیتی معادل از دست رفتن فرصت توسعه کشور خواهد بود.

"کمال حیدری" با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جمعیت، افزود: مقام معظم رهبری تکلیف آینده کشور را افزایش جمعیت و ایجاد ثروت پایدار تعیین کرده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: رییس جمهوری آبان ماه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ناظر به اصول ۱۲۳ و ۸۵ قانون اساسی است، ابلاغ کرد و ۳۴ ماده از آن به حوزه سلامت مربوط می‌شود.

معاون بهداشت جهت گیری‌های اصلی این قانون را حمایت از زوج‌های جوان در آستانه ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان در پیشگیری و درمان ناباروری، حمایت از خانواده در دوران شیردهی، حمایت از خانواده در تولد و معیشت فرزندان، حمایت از مادران شاغل و غیرشاغل، حمایت از مادران دانشجو و طلاب، اصلاح و تحول در متون و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی، تسهیلات و حمایت مالی برشمرد و گفت: کمیته‌های متناظر با مواد این قانون در معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت تشکیل شده است و این کمیته‌ها باید نتیجه برنامه‌ها و اقدامات خود را به قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت گزارش دهند.

کمال حیدری افزود: در همه ی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز کمیته‌ای تحت عنوان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل می‌شود.

این جلسه با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران وزارت بهداشت و مدیران معاونت بهداشت در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha