۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
توسعه صادرات در گرو شناسه دار شدن اراضی
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

توسعه صادرات در گرو شناسه دار شدن اراضی

گرگان- یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: شناسه دار کردن اراضی یک طرح مهم و ضروری برای صادرات محصولات کشاورزی و ورود به بازارهای جهانی است.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در هر جای دنیا محصولی تولید می شود شناسنامه دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم صادرات محصولات کشاورزی را داشته باشیم باید شناسه محصول در خصوص میزان سم و کود استفاده شده و زمان کشت برای زمین های منطقه مشخص باشد.

وی با تاکید بر این مساله که امروزه در تمام دنیا صادرات محصولات کشاورزی به این شکل انجام می شود، تصریح کرد: برای اینکه در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، شرایط شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی باید فراهم کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه شناسنامه محصولات کشاورزی علاوه بر توسعه صادارات به ارتقا کیفیت کشاورزی کمک می کند، افزود: اجرای این طرح سبب خواهد شد که چگونگی کشت و میزان استفاده از سم و کود به اندازه ضرورت و به موقع انجام شود.

یوسفی یکی از چالش های اصلی در اجرای این طرح را خرد مالکی بودن اراضی کشاورزی در گلستان برشمرد و گفت: این روند کار را برای شناسنامه دار کردن زمین های کشاورزی سخت خواهد کرد اما ما ناگزیر هستیم برای ورود به بازار جهانی این مسئله را محقق کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورها اعلام کرده اند اگر محصولی شناسه نداشته باشد آن را خریداری نمی کنند و مانع ورود این محصولات به کشور خواهند شدبرای همین کشاورزان ناگزیر هستند تا به این سمت حرکت کنند؛ در آینده نزدیک این مساله یک فرهنگ قابل پذیرش برای همه کشاورزان تبدیل خواهد شد.

وی در خاتمه یادآور شد: همه اقدامات در ابتدا با مشکل مواجه می شوند اما چاره ای نداریم جز اینکه به سمت شرایط روز دنیا حرکت کنیم، شناسنامه دار شدن اراضی به بالا رفتن کیفیت محصولات و عرضه آن در بازارهای جهانی کمک زیادی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۰٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha