۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
آجیل‌فروشان همدان لباس متحدالشکل می‌پوشند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آجیل‌فروشان همدان لباس متحدالشکل می‌پوشند

همدان - ارغوان، رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان از متحدالشکل شدن لباس آجیل‌فروشان همدان خبر داد و گفت: اتحادیه برای طراحی این لباس‌ها هزینه قابل‌توجهی متحمل شده است.

محمد ارغوان در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه در ایام منتهی به عید نوروز با واحدهای صنفی ناهمگن که یک‌شبه به واحدهای صنفی آجیل و خشکبار تبدیل می‌شوند مواجه هستیم، عنوان کرد: یک سری از واحدهای صنفی اعم از میوه‌فروشان، خواروبارفروشان و مشاغل مختلف دیگر که از رسته آجیل و خشکبار نیستند و درواقع از مشاغل ناهمگن این بخش محسوب می‌شوند نسبت به عرضه آجیل و خشکبار و تنقلاتی که در ایام عید پیک مصرف دارند اقدام می‌کنند و یک‌شبه به واحدهای صنفی آجیل و خشکبار تبدیل می‌شوند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان استان همدان در تکمیل صحبت‌های قبل خود عنوان کرد: واحدهای صنفی که یک‌شبه به واحدهای عرضه آجیل، خشکبار و شکلات تبدیل می‌شوند اجناس خود را از واحدهای صنفی معتبر عرضه آجیل و خشکبار تهیه و تدارک نمی‌بینند و بیشتر از کارگاه‌های زیرزمینی که اجناس آن‌ها تاریخ انقضاء ندارند اجناس خریداری می‌شود که این اقدام سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

ارغوان اضافه کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ضرر و زیان واحدهای تولیدی قانونمند که دارای جواز کسب معتبر در حیطه عرضه آجیل و خشکبار هستند و در طی سال متحمل پرداخت مالیات و عوارض می‌شوند اتحادیه صنف آجیل و خشکبار نسبت به تعبیه و طراحی لباس‌های متحد شکل برای آن‌ها اقدام کرده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان همدان بابیان اینکه این اقدام در راستای شناساندن واحدهای مجاز عرضه آجیل و خشکبار که دارای پروانه کسب هستند و نظارت‌های بهداشتی در واحدهای آن‌ها اعمال می‌شود صورت گرفته است، گفت: در این اقدام روی لباس‌ها آرم اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان تعبیه‌شده و طراحی لباس‌ها به‌گونه‌ای است که روی یک سمت جیب لباس به آرم اتحادیه و طرف دیگر جیب لباس آرم آجیل‌فروشان تعبیه و منقش شده است.

ارغوان با اظهار اینکه فعالان این عرصه موظف‌اند حین فعالیت در واحدهای صنفی از لباس‌های طراحی‌شده استفاده کنند، اضافه کرد: اتحادیه برای طراحی این لباس‌ها هزینه قابل‌توجهی متحمل شده است.

ارغوان با عنوان اینکه در راستای اطلاع‌رسانی بنرهای متحدالشکل در ۸۰ درصد واحدهای تولیدی نصب‌شده است، اضافه کرد: در راستای ممانعت از چاپ غیرمجاز بنرهای نصب‌شده در سر درب مغازه‌ها، بنرها مجهز به هولوگرام اتحادیه شده که به‌هیچ‌وجه امکان جعل آن وجود ندارد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان همدان در ادامه با عنوان اینکه اقدامات انجام‌شده، به خاطر حفظ سلامت همشهریان صورت پذیرفته است، اضافه کرد: معلوم نیست که واحدهای غیرمجاز و ناهمگن آجیل و خشکبار را در چه کارگاه‌هایی مورد طبخ قرار می‌دهند و از چه مواد و رنگی در تهیه آن‌ها استفاده می‌کنند

ارغوان بابیان اینکه طی ۲۵ روز در خارج از استان و توسط شرکت‌های معتبر بنرها و طراحی لباس‌ها پیگیری و به انجام رسید، اضافه کرد: رنگ و طرح و شکل لباس‌ها فقط مختص رسته آجیل‌فروش‌ها و قنادان است.

کد خبر: ۱۴۰٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha