۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
بازگشت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به خزانه‌داری
رئیس دیوان محاسبات کل کشور اعلام کرد

بازگشت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به خزانه‌داری

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه پیگیری‌های این دیوان باعث بازگشت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به خزانه‌داری شد، گفت: مبلغی که از سوی بانک مرکزی به صرافی‌های خصوصی تعلق گرفت در حیطه کار این دیوان نیست و قوه قضائیه به آن رسیدگی می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ‌ماه) مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از تفریغ بودجه سال ۹۷ پرداخت و بعد از پایان ارائه این گزارش، به سوالات مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که درباره شفاف سازی پرداخت ارز ۴۲۰۰تومانی، ۱۸ میلیارد دلاری که بانک مرکزی به صرافی‌ها داده است و نتیجه احکام صادر شده از سوی دیوان محاسبات پاسخ داد.

عادل آذر در ادامه با بیان اینکه تفریغ بودجه هر سال از سوی هیأت‌ها تنظیم می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه به هیأت‌های ستاد، گزارش‌های تخلف ارائه می‌شود، عنوان کرد: در جریان تفریغ بودجه سال۹۶، سه هزار و ۳۹۸ بند تخلف در قالب ۹۷۱ پرونده گزارش حسابرسی رفته است و از این تعداد ۶۸۵ دادخواست از سوی دادستان تنظیم شده است.

وی افزود: در این زمینه هیأت‌های مستشاری رأی می‌دهند و دادستان صرفاً دادخواست می‌دهد که تاکنون ۵۰۰ رأی از ۶۸۵ دادخواست صادر شده است و ۱۵۰۰ میلیارد تومان به خزانه‌داری بازگشته که نشان می‌دهد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در ادامه با بیان اینکه این دیوان صرفاً روند مالی دستگاه‌هایی را حسابرسی می‌کند که از بودجه سالیانه استفاده می‌کنند، اظهار داشت: از این رو مبلغی که از سوی بانک مرکزی در اختیار صرافی‌های خصوصی قرار گرفته است در دیوان بررسی نشده و مسئول رسیدگی به آن قوه قضائیه است.

پزشکیان در ادامه مطرح کرد: حقوق‌های نجومی تنها ۱۱ میلیارد تومان و این همه سر و صدا کرد اما در بند ۲ حسابرسی عملکرد گزارش، ۳۶۰ پرونده در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای کشور هزینه داشته‌اند.

عادل آذر در پاسخ به این موضوع گفت: طبق قانون در سال ۹۹، سقف پرداخت بالای ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و بر اساس قانون سال ۹۸ مأموریت‌ها و پاداش‌ها برای حقوق‌ها مد نظر قرار گرفته نشده اما با این حال دیوان به موضوع رسیدگی کرده و با تخلفات برخورد می‌کند.

پزشکیان نایب رئیس مجلس در پایان ارائه این گزارش ضمن تشکر از دیوان محاسبات برای تدوین آن، خاطر نشان کرد: بخش‌های مختلف این گزارش به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارسال می‌شود و دیوان نیز در آینده گزارشی از احکام صادره و برخوردها با متخلفان دستگاه‌های اجرایی ارائه کند ودستگاه‌های مربوطه نیز با قاطعیت با تخلفات برخورد کنند.

کد خبر: ۱۴٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha