۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
توقیف نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های فارکس روسیه

توقیف نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های فارکس روسیه

وزیر دارایی روسیه تایید کرد که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های فارکس روسیه توقیف شده است.

به گزارش بازار، به گفته آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، تحریم‌های اخیر علیه روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین، حدود نیمی از ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور را مسدود کرده است. روز یکشنبه وی در مصاحبه‌ای با شبکه یک تلویزیون دولتی روسیه گفت: ما در مجموع حدود ۶۴۰ میلیارد دلار ذخایر داریم، اکنون حدود ۳۰۰ میلیارد دلار ذخایر در وضعیتی است که نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وزیر خارجه روسیه افزود که متحدان غربی، چین را تحت فشار قرار می‌دهند تا روابط تجاری‌اش با روسیه را محدود کند تا مانع دسترسی کرملین به ذخایر ملی بر حسب یوان چین شود. اما من فکر می‌کنم که شراکت ما با چین همچنان به ما این امکان را می‌دهد تا همکاری‌هایی را که به دست آورده‌ایم حفظ کنیم، بلکه در محیطی که بازارهای غربی بسته هستند، همکاری‌ها را افزایش دهیم.

این مقام عالی رتبه، اظهارات قبلی درباره تعهدات بدهی روسیه را تکرار کرد و گفت: اگر حساب‌های ارزی بانک مرکزی و دولت مسدود بماند، این کشور بدهی خارجی خود را به روبل پرداخت خواهد کرد. ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش استراتژی مشابهی را در مورد مسکو به کار گرفته‌اند و روسیه را عرض چند هفته پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین به پرتحریم‌ترین کشور جهان تبدیل کرده‌اند. مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه به عنوان بخشی از این تحریم‌ها اعمال شد.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha