۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
رفع ۵۰۰ نقطه پرحادثه در راههای کشور
رئیس سازمان راهداری اعلام کرد

رفع ۵۰۰ نقطه پرحادثه در راههای کشور

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ۱۵۸۵ نقطه پرحادثه در راههای کشور، ۵۰۰ نقطه بهسازی شده و باقی نقاط نیز در حال آشکار سازی با استفاده از تابلوها و علایم هشدار دهنده است.

به گزارش بازار، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری در نشست خبری در خصوص اقدامات نوروزی راهداری گفت: در حال حاضر 12 هزار راهدار ، ۱۲۰۰ راهدارخانه و بیش از ۹۵۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هماهنگی های لازم صورت گرفته تا مردم از خدمات و امکانات راهدارخانه ها در طول سفر خود استفاده کنند.

وی در خصوص امکان سفر به دیگر کشورها از طریق مرزهای زمینی خاطر نشان کرد: ۲۶ پایانه مسافری وجود دارد و هماهنگی های لازم با کشورهای همسایه در زمینه ورود اتوبوس ها شده و برخی کشورها با ورود ماشین ایرانی حامل مسافر نیز موافقت کرده اند.

امانی در خصوص تامین مالی نوسازی ناوگان نیز گفت: از محل فاینانس داخلی، تامین ماشین آلات را دنبال کردیم اما بدهی دولت نزدیک به سه هزار میلیارد تومان است که این بدهی ازمحلی مشخصی تامین شده است.

وی همچنین در خصوص تخصیص قیر رایگان به طرح های راهسازی گفت: موضوع قیر را دنبال کرده ایم و قرار شد نسبت به قبل، 30 درصد قیر رایگان بیشتر به طرح های راهسازی سازمان راهداری تخصیص پیدا کند.

رئیس سازمان راهداری در خصوص ترانزیت کالا نیز یاداور شد: امسال نزدیک به هشت و نیم میلیون تن ترانزیت کالا داشتیم که نسبت به سال ۹۸ نزدیک رشد 30 درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: امسال همچنین توزیع روغن به نرخ دولتی انجام شد و تعدادی لاستیک که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده بود بین راننده ها توزیع شد.

وی افزود: نزدیک به ۵۰۰ نقطه پرحادثه در راههای کشور برطرف شده و تمام نقاط دارای تصادف، آشکارسازی شده اند و تاکید شده این آشکارسازی امسال بصورت ویژه انجام شود ضمن اینکه ۴۰۰ سامانه دوربین های جاده ای که از چندین سال قبل برای خرید آنها سرمایه گذاری شده بود به بهره برداری رسید و بزودی این ۴۰۰ سامانه زیر بار ترافیکی می رود.

امانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما که چرا سامانه سپهتن هنوز روی کامیون ها نصب نشده گفت: هنوز وزارت نفت اعتبارات لازم برای اجرای این طرح را در اختیار ما قرار نداده است و قرار است با نظارت پلیس، سامانه جدیدی جایگزین سامانه قبلی شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha