۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
پایش ۲۴ هزار کیلومتر از سطح روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور

پایش ۲۴ هزار کیلومتر از سطح روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور

سرپرست معاونت فنی و نظارت مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از پایش ۲۴ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های فرعی کشور توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ۱۶ استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ‌فرهاد احمدنیا، سرپرست معاونت فنی و نظارت مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با بیان اینکه پایش بیش از ۶۰ درصد وضعیت روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور به پایان رسیده است، گفت: دور دوم پایش وضعیت روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور از آبان امسال آغاز شده که بر اساس قراداد منعقده با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ۴۰ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های فرعی کشور توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در همکاری با این سازمان پایش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پایش راه‌های فرعی کشور هر چهار سال یک بار و پایش راه‌های اصلی هر دو سال یک بار ارزیابی و تحلیل می‌شود، عنوان کرد:‌ پایش ۲۴ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های فرعی کشور در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، سمنان، گلستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان ‌جنوبی توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به پایان رسید.

سرپرست معاونت فنی و نظارت مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در خصوص نحوه فرایند پایش وضعیت روسازی راه‌ها، گفت: این فرآیند از طریق اعزام دو اکیپ، شامل کارشناسان زبده و دستگاه پروفیل‌سنج سطح راه (RSP Road Surface Profiler ) با اتخاذ برنامه‌ریزی مدون انجام می‌شود.

احمدنیا با اشاره به مزایای بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، اظهار کرد: سیستم مدیریت روسازی (PMS)، مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راه‌های کشور در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینه‌های چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این کاهش هزینه از طریق حفظ کیفیت روسازی در سطح سرویس استاندارد با استفاده از نگهداری درست و به هنگام، به دست می‌آید که در این صورت به طور خودکار هزینه‌های بهره‌برداران راه شامل مصرف سوخت، استهلاک خودرو و ... کاهش می‌یابد.

سرپرست معاونت فنی و نظارت مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با اشاره به مراحل پایش وضعیت روسازی شبکه راه‌ها تصریح کرد: هم‌زمان با پایش وضعیت روسازی‌های مورد مطالعه نسبت به تحلیل و پردازش داده‌ها، تعیین شاخص‌های کمی و کیفی نظیر شاخص‌های PCI، IRI و ... ارائه رویکردهای اصلی نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت به روزرسانی وضعیت شبکه راه‌های فرعی کشور و توسعه و پشتیبانی سامانه Web-GIS مربوطه اقدام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، احمدنیا ادامه داد: با اطلاعات جمع‌ آوری شده از این پایش می‌توان دید کاملی نسبت به ارزیابی و تحلیل وضعیت روسازی شامل شاخص وضعیت خرابی‌های سطح روسازی (PCI)، شاخص ارزیابی ناهمواری (IRI)، تعیین مشخصات هندسی مسیر، مقادیر بودجه‌های مورد نیاز در سطوح مختلف کشور، استان، شهرستان، بخش و محور، اولویت‌بندی محورها در سطوح مختلف با بودجه محدود و ... به دست آورد.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha