۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
لزوم تامین زیرساخت‌ راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد

لزوم تامین زیرساخت‌ راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت

حدادی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، گفت: توانمند سازی، افزایش اختیار استانداران، اولویت بندی بر اساس نیاز هر استان و مشارکت بخش خصوصی از مولفه‌های فعالیت صندوق پیشرفت و عدالت در هر استان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی حدادی، با اشاره به مصوبه مجلس برای ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها، گفت: این صندوق به ساختار مناسب و جامع و کاملی نیاز دارد. اگر ساختار خوبی برای آن پیش بینی شود قطعا می‌تواند به توسعه عدالت در استان‌ها کمک کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: توانمند سازی، افزایش اختیار استانداران، اولویت بندی بر اساس نیاز هر استان و مشارکت بخش خصوصی از مولفه‌های تامین زیرساخت‌های ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت است.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی را برای به همه استان‌ها و به یک میزان مشخص کرده است اما این میزان اعتبار بدون افزایش اختیار استانداران نتیجه‌ای ندارد. توسعه عدالت در استان‌ها تنها با افزایش اعتبار اتفاق نمی‌افتد.

حدادی معتقد است: افزایش اختیار استانداران و اولویت بندی نیاز بخش‌های مختلف استان به خصوص مناطق محروم و کم برخوردار و با نگاه تقویت تولید لازمه اجرای مصوبه مجلس است. در حقیقت زمانی این صندوق می‌تواند تاثیرگذار باشد که فعالیت‌ها از طریق استانداران به عنوان نقشه راه مشخص و اجرا شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: آمایش سرزمین در سطح ملی و استانی نیز یکی دیگر از کارهای مقدماتی است که برای فعالیت این صندوق ها باید انجام گیرد. آمایش سرزمین در سطح ملی و استانی باید متناسب با واقعیت جامعه اصلاح شود. سازمان برنامه و بودجه در این خصوص مسئولیت دارد.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha