۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
مسدود شدن جاده های شمال در آستانه نوروز| کندوان به عید می رسد؟
بازار گزارش می دهد؛

مسدود شدن جاده های شمال در آستانه نوروز| کندوان به عید می رسد؟

ساری- رانش و زمین لغزش در جاده های کوهستانی و پرتردد کندوان و هراز همواره سبب انسداد این محورهای ترانزیتی می شود و در آستانه نوروز اقتصاد فعالان صنفی را به مخاطره انداخته است.

بازار، گروه استان ها: همواره محورهای کوهستانی مازندران شامل هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر به دلایل مخاطرات طبیعی، رانش، ریزش کوه، سیلاب، سقوط سنگ وبهمن و زمین لغزش مسدود می شود و انسدادهای مکرر و پیاپی اقتصاد کاربران و فعالان صنفی و اقتصادی را دستخوش چالش هایی کرده است.

روزانه مسافران زیادی از محورهای کوهستانی مازندران تردد می کنند و صنوف مختلف پذیرایی، صنفی از طریق این محورها ارتزاق می کنند و اقتصادشان به آن گره خورده است، رانندگان زیادی از این طریق محورهای ارتزاق می کنند.

محور هراز چند روزی به دلیل ایمنی تونل ها و روشنایی مسدود و رانش و ریزش در محور کندوان نیز سبب انسداد این محور شده است و به دلیل نامطلوب تشخیص دادن مسیر، جاده بسته شده و تردد در آن ممنوع است.

یکی از کاربران جاده محور مرزن آباد با بیان اینکه انسداد محور کندوان همیشه برای کاربران و حاشیه نشینان و مسافران مشکلاتی را ایجاد می کند، افزود: می توان از تونل البرز به عنوان جاده جایگزین بهره گرفت درحالی که اکنون تردد در این محور ممنوع است.

حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه انسداد محور کندوان سبب اختلال در زندگی کاربران جاده ای غرب مازندران شده است، افزود: به دلیل مسدود بودن محور هراز مجبوریم از طریق سوادکوه و یا رشت به پایتخت برویم درحالی که می توان تونل پل زنگوله را دوبانده و مشکل را به صورت موقت حل کرد.

مسدود شدن جاده های شمال در آستانه عید| کندوان به عید می رسد؟

مسئولان برای ایمن سازی محورها تدبیر کنند
همچنین یکی از فعالان صنف پذیرایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه محور کندوان همواره در طول سال و در روزهای پایانی هفته و یا تعطیلات با ترافیک و انسداد روبرو است، افزود: مسئولان باید در این زمینه تدبیر اساسی به خرج دهند.

میردار با عنوان اینکه طی دو سال گذشته به دلیل کرونا و تعطیلی شاهد رکود و بیکاری کارگران و برپشت خوردن پک هایمان بودیم، افزود: اکنون که حال و روز و شرایط کرونایی بهتر شد، درپی کمترین بارش شاهد قطع برق، ریزش و رانش مسیر هستیم.

نان شبمان را در این جاده تامین می کنیم
یکی از راننده های خطی مسیر چالوس – تهران نیز با بیان نان شب و روزی خانواده را از طریق جابجایی مسافر تامین می کنم، افزود: هر روز در این جاده رفت و آمد می کنم و این جاده برای ما رگ حیاتی محسوب می شود و از مسئولان تقاضا داریم فکری برای این مسیر و معیشت کاربران جاده و صنوف مرتبط داشته باشند.

محل وقوع رانش در محور کندوان حدفاصل پل زنگوله - ولی آباد است و حدود ۱۰۰ متر از این محور دچار رانش و شکاف شده است، حسن جهانیان مدیرکل راهداری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به انسداد محور کندوان به دلیل رانش گفت: تیمی به منطقه اعزام شده و در حال بررسی وضعیت هستیم.

وی گفت: برای پیشگیری از خطرات احتمالی اکنون این محور مسدود است ولی در حال بررسی هستیم که بخشی از ترافیک را در مسیرهای رفت یا برگشت به آزادراه منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم محور کندوان برای شب عید بازگشایی شود، افزود: سعی می کنیم حداقل یک لاین را بازگشایی کنیم و همزمان با آن کارهای عمرانی را برای تحکیم بستر ادامه می دهیم و سعی می شود یک لاین در محدوده دچار رانش شده بازگشایی شود و تردد در لاین مخالف را به تونل البرز و آزادراه منتقل کنیم.

مسدود شدن جاده های شمال در آستانه عید| کندوان به عید می رسد؟

سعی می کنیم حداقل یک لاین را بازگشایی کنیم و همزمان با ان کارهای عمرانی را برای تحکیم بستر ادامه می دهیم و سعی می شود یک لاین در محدوده دچار رانش شده بازگشایی شود و تردد در لاین مخالف را به تونل البرز و آزادراه منتقل کنیم

مدیرکل راهداری مازندران درباره آخرین وضعیت محور هراز نیز گفت: در این محور به دلیل اقدمات عمرانی و راهداری که توسط شرکت زیرساخت در دست انجام است، کارهای عمرانی آن تا ۲۴ اسفند پایان می یابد و از ۲۵ اسفند تردد در این محور صورت می گیرد.

انسداد محور کندوان و هراز در آستانه شب عید حجم بار ترافیک و تردد را در محور سوادکوه افزایش داده است و حال و روز این محور در روزهای کنون پرترافیک است. از سوی دیگر برای سرعت بخشی به عملیات عمرانی در محور کندوان، معاون استاندار مازندران در این محور مستقر شده است.

سیدعلی قاسمی فرماندار چالوس با اظهار اینکه همواره شاهد بروز حوادثی نظیر رانش، لغزش و ریزش در محور کندوان هستیم، افزود: با توجه به به اتفاق رخ داده و رانش جاده در پل زنگوله، در حال حاضر راهداری در این مسیر مشغول عملیات عمرانی است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تلاش داریم با نصب نیوجرسی نسبت به جداسازی لاین اقدام کنیم تا بتوانیم در محدوده ای که رانش رخ داده، کارهای راهداری و عمرانی انجام داد.

قاسمی گفت: معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در محور مستقر شده و هدف این است که با ایمن سازی و تامین امنیت، سلامت کاربران جاده ای را تضمین کنیم.

سالانه بیش از ۳۰۰ مورد رانش و زمین لغزش در محورهای مازندران رخ می دهد و خسارت های کلان و میلیاردی برای بستر جاده و اقتصاد حاشیه نشینان و کاربران وارد می کنند.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha