۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
چشم انداز تولید خودرو در سال آینده| نگاه وزیر صمت به تولید ۳ میلیون خودرو در سال است
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

چشم انداز تولید خودرو در سال آینده| نگاه وزیر صمت به تولید ۳ میلیون خودرو در سال است

حسینی کیا نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر وزارت صمت سال آینده تیراژ خودرو را افزایش داده و ناقصی خودروهای کف پارکینگ‌ها را تکمیل کند، حتما بخشی از التهابات بازار خودرو کاهش پیدا می کند.

حجت السلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت برای ارتقای ظرفیت تولید خودرو در سال آینده باید چه اقداماتی را مدنظر قرار دهد، گفت: نگاه وزیر صمت به این بوده که باید افزایش تیراژ خودرو مدنظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: نگاه وزیر صمت به تولید ۳ میلیون خودرو در سال است البته بنده معتقدم ما هنوز در ایجاد ظرفیت و زیرساخت تولید ۳ میلیون خودرو مشکل داریم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: به اعتقاد بنده ما با تولید یک میلیون و هفتصد خودرو در سال می‌توانیم کل بازار خودروی داخلی را اشباح کنیم.
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به واردات خودرو به کشور اظهار داشت: اوج واردات خودرو همیشه در کشور ۵۰ هزار عدد بوده است یعنی زمانی که واردات خودرو به کشور آزاد بوده، ۵۰ هزار عدد خودرو به کشور وارد می‌کردیم.
حسینی کیا با بیان اینکه حتماً کلاس خودروهای وارداتی متفاوت‌تر از خودروهای داخلی است بیان داشت: اگر وزارت صمت سال آینده تیراژ خودرو را افزایش داده و ناقصی خودروهای کف پارکینگ‌ها را تکمیل کند حتما بخشی از التهابات بازار خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۰٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha