۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
سرمایه حقیقی های سیتا خارج از نماد معامله می شود
دلایل ادامه افت سیتا چیست؟

سرمایه حقیقی های سیتا خارج از نماد معامله می شود

نماد سیتا با وجود اینکه ۵۰ درصد از قیمت عرضه اولیه آن اصلاح کرده، اما حقوقی از این نماد حمایت نمی کند و این مساله به دلیل خروج سرمایه در نمادهای دیگر سیتا است.

بازار؛ گروه بورس: نماد سیتا که در خرداد ۱۳۹۹ با قیمت ۱۵۰۰ تومان عرضه اولیه شده بود نزدیک به شش ماهه در قیمت ۸۰۰ تومان در حال نوسان است در حالی که بسیاری منتظر حمایت حقوقی برای بازگشت این سهم به محدوده همان قیمت عرضه اولیه بودند، اما این اتفاق نیفتاده است. از طرف دیگر سایر نمادهای سیمانی زیر مجموعه ای سیتا در چند وقت اخیر روندی صعودی داشته اند، به طوری که در دو هفته گذشته نماد سغرب ۴۰ درصد رشد داشته است، در حالی که پی بر ایی این نماد کمتر از سایر نمادهای سیمانی نیست و تنها به دلیل ورود پول هوشمند به این نماد روندی صعودی داشته است.

در حال حاضر بسیاری از سهامداران خرد سیتا معتقدند که حقوقی این سهم سرمایه ها را وارد نمادهای دیگر همچون سغرب کرده و در حال نوسان گیری از این نمادهاست و بعد از سغرب وارد دیگر نماد زیر مجموعه اش می شود که در این چند وقت اخیر سهام را از کف قیمت خریده است و بعد از یک نوسان ۳۰ تا ۵۰ درصدی دوباره پول ها را از آن نماد خارجی می کند و این شکل سود خود را می برد، در حالی که هیچکدام از نمادهای زیر مجموعه اش هم در یک روند صعودی ادامه دار قرار نمی گیرد و بار دیگر به محدوده کف قیمت می رسد.

در حال حاضر دو فاکتور نمادهای سیمانی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ نخست افزایش قیمت گاز هست که حاشیه سود شرکت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، البته دولت در بودجه ۱۴۰۱ نرخ گاز را ریالی تعیین کرده و سقف ۵ هزار تومان تعیین کرده که افزایش قیمت گاز منجر می شود که گاز با قیمت سقف عرضه شود. از طرف دیگر پروژه های نهضت مسکن ملی در دست اجراست که می تواند میزان تولید و عرضه سیما را افزایش دهد و آنها به سود بیشتری برسند.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha