۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
اوکراین تنها منشا غلات برای بازار ایران نیست؛ پیش بینی های لازم انجام شده است
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-اوکراین درگفتگو بابازار:

اوکراین تنها منشا غلات برای بازار ایران نیست؛ پیش بینی های لازم انجام شده است

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس گفت: ما نباید تمام برنامه‌ریزی‌های تجاری در بخش کشاورزی را تنها با یک کشور در نظر بگیریم.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به روابط تجاری در بخش کشاورزی بین ایران و اوکراین و مشکلات در زمینه صادرات غلات به این کشور بیان داشت: طبیعتاً دولت باید در بعد مبادلات تجاری پیش‌بینی مواقع بحرانی را کرده تا اگر کشوری به هر دلیل تصمیم به لغو تفاهم‌نامه‌ها و مبادلات تجاری گرفت، حتما جایگزین آن در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: همچنین ما نباید تمام برنامه‌ریزی‌های تجاری در بخش کشاورزی را تنها با یک کشور در نظر بگیریم لذا اوکراین نه تنها در حوزه غلات که در حوزه‌های دیگر تجاری هم طبیعتاً چالش جدی داشته است و ما باید حتما جایگزین جدی در این بخش داشته باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته اوکراین تنها هدف بازار ایران در حوزه غلات نیست و کشورهای دیگری هم در این بخش وجود دارند.
بدری با بیان اینکه چند هفته پیش از تنش بین روسیه و اوکراین چالش هایی بین این دو کشور وجود داشت، گفت: از این رو پیش بینی‌هایی در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین کمیسیون کشاورزی مجلس همه این موضوعات را در جلسه با وزیر کشاورزی مطرح کرده و هماهنگی‌هایی را صورت داده، بنابراین بنده فکر نمی‌کنم ما مشکلی در این خصوص داشته باشیم چرا که تمام تمهیدات لازم از سوی دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این بخش مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۰٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha