۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
برابری حداقل دستمزد کارگر با حقوق کارمندان دولتی/ نرخ تورم در نظر گرفته شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:

برابری حداقل دستمزد کارگر با حقوق کارمندان دولتی/ نرخ تورم در نظر گرفته شد

سمنان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال۹۹، گفت: حداقل دستمزد کارگر با حداقل حقوق کارمندان دولتی برابر شده است.

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تعیین حداقل دستمزد کارگری در شواری عالی کار اظهار داشت: در پایان هرسال بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت با توجه به ماده ۴۱ قانون کار شورای عالی کار که متشکل از دولت، نماینده کارگر و کارفرما است، میزان حداقل مزد سال آینده را تعیین می‌کنند.

وی بابیان اینکه برای سال ۹۹ میزان حداقل دستمزد کارمندان و کارگران دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین‌شده است، افزود: میزان حداقل حقوق کارگران در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش حقوق کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با اشاره به اینکه این حقوق با در نظر گرفتن کمک عائله‌مندی، حق مسکن، خواروبار و غیره به افزایش ۳۰ درصدی می‌رسد، تصریح کرد: کمک عائله‌مندی برای سال ۹۹ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد سال گذشته این بخش ۱۹۰ تومان بود و اکنون این مبلغ به ۴۰۰ تومان افزایش‌یافته است.

غنیان با تأکید بر اینکه حق مسکن کارگران ۱۰۰ درصد افزایش داشته است ولی نیاز به مصوبه هیئت دولت دارد، خاطرنشان کرد: سال قبل ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان حق مسکن در نظر گرفته شد که در سال جاری این مبلغ به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی بابیان اینکه حداقل دستمزد کارگر با حداقل حقوق کارمندان دولتی برابر شده است، یادآور شد: مجموع این بخش‌ها افزایش حداقل حقوق کارگران را به ۳۰ درصد هم رسانده است.

نرخ تورم در نظر گرفته شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ تورم در کشور بیان کرد: نرخ تورم نقطه‌ای که به‌صورت رسمی در کشور اعلام‌شده است؛ در فروردین سال ۹۸ این نرخ ۳۰.۶ درصد بود و در شهریورماه سال گذشته به ۴۲.۷ رسید.

غنیان با اشاره به فرآیند نزولی تورم تا پایان اسفندماه ۹۸ بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته نرخ تورم به ۳۴.۸ درصد رسید که میانگین نرخ تورم سالانه با احتساب این سه نرخ نقطه‌ای زیر ۴۰ درصد خواهد بود.

کد خبر: ۱۴٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • روح اله IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      0 0
      سلام چه فایده نظر دادن وقتی که همه چیز تو مملکت ما فیلتر میشه و هر چی که خودشان دوست داشته باشند پخش میشود....
    • DE ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      0 0
      همش دورغه
    • محمود IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      0 0
      آقای مسئول شما که کارمند دولت هستید میگین افزایش ۳۰درصدی . پس چرا به مستمری بگیران تامین اجتماعی اعمال نمیشه . اون موقع میشه ۲۱ درصد . عجب بازیگری هستید.