۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
۴۸۰ هزار هکتار از اراضی کردستان تحت پوشش طرح جهش تولید گندم قرار گرفت
مدیرکل ستاد اجرایی کردستان:

۴۸۰ هزار هکتار از اراضی کردستان تحت پوشش طرح جهش تولید گندم قرار گرفت

سنندج – مدیرکل ستاد اجرایی استان کردستان گفت: در قالب طرح جهش تولید گندم در اراضی دیم استان کردستان، ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش قرار گرفته است.

مهدی طالبی در گفتگو ببا خبرنگار بازار، اظهار داشت: ۵۷۶ گروه جهادی در استان ثبت نام کرده‌اند و۲۲۰ گروه جهادی در ایام کرونا فعال بودند و خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کردند تا به نحو احسن بسته های معیشتی در میان آنها توزیع شود.

وی افزود: کردستان استانی با اراضی مستعد برای کشاورزی است و طرح جهش تولید در زمین‌های دیم را با کمک جهاد کشاورزی در استان اجرا کردیم.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۸۰ هزار هکتار زمین استان را تحت پوشش قرار دادیم و طی اجرای این طرح ۷۷ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت پرداخت شد.

طالبی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد هزینه کود و بذر شده و ۴۱ میلیارد تومان برای تهیه ادوات در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی یادآور شد: این طرح در راستای افزایش بهره‌وری است و به صورت پنج ساله اجرا شده و ۳۰ هزار و ۷۰۰ کشاورز تحت پوشش این طرح در استان قرار دارد.

طالبی با اشاره به طرح های مختلف ستاد اجرایی در راستای خدمت به مردم، گفت: کمک به مردم در شرایط مختلف یکی از اولویت های ستاد اجرایی به شمار می رود و در این راستا از تمامی ظرفیت های در اختیار استفاده می شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha