۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
شفافارمد موفق به تولید نزدیک به ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا شد
برگ زرین گروه دارویی برکت در سال ۱۴۰۰

شفافارمد موفق به تولید نزدیک به ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا شد

آخرین اطلاعاتی که از سوی گروه دارویی برکت بر روی سامانه کدال قرار گرفته نشان دهنده موفقیت شرکت شفافارمد در تولید نزدیک به ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا طی یک سال است.

بازار؛ گروه ایران: شرکت گروه صنایع شفا فارمد یکی از زیر مجموعه های گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام طی آخرین اطلاعیه ای که بر روی سامانه کدال منتشر کرده است در خصوص میزان تولید و فروش واکسن کوویران برکت شفاف سازی کرده است.

بر این اساس این شرکت توانسته طی ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۰ به میزان تولید ۲۴ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۴۰ دوز دست یابد که از این مقدار ۱۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۹۷ دوز طی مدت مذکور به فروش رسید.

میزان تولید و فروش واکسن کوویران برکت طی سال ۱۴۰۰ به ترتیب به ۵۹ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۲۲ دوز و ۱۴ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۲۲ دوز رسیده است

همچنین میزان تولید و فروش واکسن از سوی شرکت شفا فارمد طی بهمن و اسفندماه سال جاری با رشدی چشمگیر نسبت به ۱۱ ماه قبل رو به رو شده و این رقم به ترتیب در تولید به ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۸۲ دوز و در فروش به ۴۹۸ هزار و ۲۵ دوز رسیده است. در نهایت مجموع فعالیت این شرکت در بخش تولید و فروش تا ۱۹ اسفند ماه سال جاری به ترتیب به ۵۹ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۲۲ دوز و ۱۴ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۲۲ دوز رسیده است.

شفافارمد موفق به تولید نزدیک به ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا شد

واکسن برکت پلاس توانسته در مرحله تست حیوانی به موفقیت و اثربخشی ۱۰۰ درصدی دست یابد و فاز مطالعات انسانی آن نیز آغاز شده است

شایان ذکر است که طی همین ماه، فاز سوم و نهایی کارخانه شفا فارمد به عنوان بزرگ ‌ترین کارخانه تولید واکسن کرونا غرب آسیا در شهرک صنعتی گروه دارویی برکت افتتاح شده و به نظر می رسد مجموع تولیدات این شرکت برای جلوگیری از بیماری کرونا برای سال ۱۴۰۱ با رشد قابل توجهی رو به رو شود.

لازم به ذکر است، بر اساس آخرین اخبار موجود از فعالیت های این شرکت، واکسن برکت پلاس که برای مقابله با سویه امیکرون تولید شده است توانسته در مرحله تست حیوانی به موفقیت و اثربخشی ۱۰۰ درصدی دست یابد و فاز مطالعات انسانی آن نیز آغاز شده و به زودی نتایج آن از سوی این شرکت اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است شرکت گروه صنایع شفا فارمد حتی پیش از ورود به حوزه تولید واکسن کرونا به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت داروسازی کشور شناخته می شود که همواره در تلاش است با بهره گیری از دانش مجموعه ای از خبره ترین متخصصان، زمینه ساز خود کفایی کشور در تولید آنتی بیوتیک ها در دو شاخه اصلی ماکرولید و پنی سیلین جی بوده و گام هایی موثر در زمینه ارتقای سلامت کشور برداشته است.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha