۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
افزایش۱۰۰درصدی قیمت آجیل در گلستان| مردم توان خرید ندارند
یک فعال اقتصادی:

افزایش۱۰۰درصدی قیمت آجیل در گلستان| مردم توان خرید ندارند

گرگان- احمدی، یک تولیدکننده آجیل در گلستان گفت: برخی از محصولات آجیل در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد حتی بیشتر از افزایش قیمت داشته است.

ولی الله احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این مطلب که آجیل برای عرضه به قدر کافی در استان وجود دارد، اظهار کرد: اما آنچه که مشکل ایجاد کرده افزایش قیمت آجیل است، موضوعی که باعث کاهش توان خرید مردم شده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت آجیل حاصل خشکسالی، افزایش دستمزد کشاورز، وجود واسطه گران و تجار است. همه این موارد دست به دست هم داده تا این محصول امروز با قیمتی بیشتر از توان خرید مردم در بازار عرضه شود.

او نبود رونق بازار آجیل در روزهای پایانی سال را گرانی دانست و اضافه کرد: همین قیمت بالا سبب شده تا بازار فروش آجیل در گلستان رونق نداشته باشد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: قیمت آجیل در بازار با توجه به اینکه از چه نوع و برای کدام منطقه یا نوع فرآوری و بسته بندی و دیگر موضوعات آن متفاوت است.

وی در توضیح قیمت آجیل در بازار استان، گفت: در حال حاضر آجیل چهار مغز در بازار از کیلوی ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان خرید فروش می‌شود، پسته از کیلوی ۲۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان و باقی آجیل‌ها هم تقریباً به همین نرخ است.

احمدی با بیان این نکته که آجیل در شب یلدا قیمتی بیشتر از این داشت، افزود: با گذشت این ایام، تب و تاب خرید آجیل کم شد و قیمت پایین آمد اما باز هم مردم قدرت خرید این محصول را نداشتند.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا امسال قیمت آجیل افزایش چشمگیری داشته است در برخی از محصولات آجیل تا ۱۰۰ درصد حتی بیشتر از آن نیز افزایش قیمت داشته است.

این تولیدکننده گلستانی اضافه کرد: به عنوان مثال در سال گذشته قیمت تخمه ژاپنی ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان بود درحالیکه امسال این رقم به کیلویی ۱۷۰ هزار تومان رسیده است. تخمه کدو سال گذشته ۷۰ هزار تومان بود اما امسال نزدیک ۱۴۰ هزار تومان است، پسته ۱۷۰ هزار تومانی سال گذشته، امسال به رقمی بیش از ۲۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در خاتمه یادآور شد: متاسفانه افزایش قیمت در آجیل شب عید از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته نیز بیشتر است تا جایی که برخی محصولات ۱۰۰ درصد و یا بیشتر افزایش داشته آشت.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha