۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
حذف ارز ترجیحی شرایط زندگی کارگران را سخت تر می کند
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان:

حذف ارز ترجیحی شرایط زندگی کارگران را سخت تر می کند

گرگان- طالبا، دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت: با حذف ارز ترجیحی تورم افسارگسیخته ایجاد شده و زندگی حقوق بگیران مخصوصاً کارگران و بازنشستگان را سخت تر خواهد کرد.

غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران رضایت نسبی آن ها را به دست آورد ولی متاسفانه با حذف ارز ترجیحی، رضایت کارگران تحت شعاع قرار می گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان افزود: با حذف ارز ترجیحی شیرینی افزایش ۵۷ درصدی تلخ شده و این اتفاق شاید تنها بتواند قدرت خرید کارگران در فروردین ۱۴۰۱ را به صورت نسبی حفظ کند.

وی بیان کرد: با حذف ارز ترجیحی تورم افسارگسیخته ایجاد شده و زندگی حقوق بگیران مخصوصاً کارگران و بازنشستگان را سخت تر خواهد کرد.

طالبا عنوان کرد: تنها راه مبارزه کنترل قیمت ها و کمک دولتی به صورت کالابرگ یا همان بن کارگری است که مستقیم بدون واسطه ازطریق تعاونی های مصرف به دست کارگران و بازنشستگان برسد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان ضمن تشکر از نمایندگان کارگری در شورای عالی، گفت: آن ها در جلسات نفس گیر و خسته کننده به چانه زنی ادامه دادند تا مطالبات کارگران به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ها در سال ۱۴۰۱ در راه است و اگر کنترلی در این زمینه انجام نشود کام کارگران با این افزایش نه تنها شیرین نمی شود بلکه تورم به سوی قدرت خرید کارگران حمله ور خواهد شد و قدرت خرید کاهش یافته و تلاش نمایندگان کارگران در شورای عالی کار بی اثر خواهد ماند.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha