۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
بیشترین مشترکان بسیار پرمصرف برق، در مناطق خوش نشین
رئیس اداره مدیریت مصرف برق وزارت نیرو مطرح کرد

بیشترین مشترکان بسیار پرمصرف برق، در مناطق خوش نشین

رئیس اداره اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق وزارت نیرو گفت: پراکندگی مشترکان بسیار پرمصرف برق، بیشتر در استان تهران، غرب استان مازندران، و شهرهای مشهد و شیراز است.

به گزارش بازار، محمد علی اکبری رئیس اداره اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق وزارت نیرو گفت: مشترکان با قبض بالای ۵ میلیون، از نظر وزارت نیرو خیلی پرمصرف به حساب می‌آیند. این مشترکان مصرفی حداقل معادل ۲۰۰ مگاوات ساعت یعنی معادل ۲۰۰ هزار کیلووات ساعت دارند.

رئیس اداره اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق وزارت نیرو افزود: تعداد این قبض‌ها در فروردین امسال ۱۲۵ مشترک بوده و تا شهریور، که اوج مصرف است به هزار و ۷۸۶ قبض رسیده است. مجموعا از ابتدای امسال تا پایان بهمن، تعداد این قبض‌ها به ۶ هزار و ۴۵۵ عدد رسیده است.

علی اکبری ضمن اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۴۸ مشترک که نزدیک ۶۹ درصد کل مشترکان بسیار پرمصرف هستند، تنها یک قبض بسیار پرمصرف در سال دارند و فقط ۴ مشترک در تمامی ماه‌ها در سال بسیار پرمصرف هستند، افزود: این آمار نشان می‌دهد، تعداد مشترکانی که سبک زندگی بسیار پرمصرف دارند، بسیار کم است و اغلب آن‌ها در سفر و بخاطر استفاده از تجهیزات خاص، بسیار پرمصرف می‌شوند.

وی ادامه داد: تا بهمن ماه امسال ۷۲ درصد مشترکان زیر الگو و ۱۳ درصد در پله بعد الگو، با مصرف یک و نیم برابر بودند. این یعنی ۸۵ درصد مشترکان مصرف معقول دارند.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha