۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
 ۵۰ درصد از صادرات زنجان به ترکیه انجام می‌شود
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

۵۰ درصد از صادرات زنجان به ترکیه انجام می‌شود

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه صادرات زنجان طی ۱۱ ماه امسال ۴۹۰ میلیون دلار بوده است، گفت: ۵۰ درصد از صادرات استان به ترکیه انجام می‌شود.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار ، به صادرات کالا از زنجان اشاره کرد و گفت: صادرات استان طی ۱۱ ماه امسال ۴۹۰ میلیون دلار بوده است.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰۸ درصد رشد دارد و برای پایان سال میزان صادرات به نیم میلیارد دلار می رسد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان، عمده اقلام صادراتی استان زنجان را شمش سرب و روی، پروفیل خشکبار اعلام کرد و ابراز داشت: ۳۷ کشور مقصد صادراتی ۳۱ قلم کالای تولید شده در استان زنجان هستند.

رنگ رونا تاکید کرد: ترکیه، چین، عراق، امارات و هند دارای بیشترین روابط اقتصادی بوده و بیش ۵۰ درصد از صادرات استان زنجان به ترکیه انجام می‌شود.

وی افزود: فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی از دیگر ظرفیت‌های استان برای توسعه صادرات است و استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت برای تحقق اهداف صادراتی استان زنجان می‌تواند موثر باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، ابراز کرد: مسائل مربوط به بسته‌بندی محصولات صنایع دستی از مشکلات صادرات استان است و اتحادیه از چند سال پیش فعالیت برای ارائه فرم‌های بسته‌بندی ارزان قیمت فعالان این حوزه را در دستور کار خود قرار دارد.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha