۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
توانمندسازی ۲۰۰ محله آسیب پذیر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد

توانمندسازی ۲۰۰ محله آسیب پذیر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: دو هزار و ۲۰ محله آسیب پذیر داریم که امسال توانمندسازی ۲۰۰ محله در سراسر کشور در برنامه است.

به گزارش بازار، علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی به منظور توانمندسازی اجتماعی خانواده‌های زندانیان نیازمند سراسر کشور افزود: توانمندسازی ۲۰۰ محله در قالب طرح خانه‌های احسان انجام می‌شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام افزود: یکی از اقدامات خوب، درگیر کردن مردم با موضوع زندانیان است که توجه‌ها را به سمت زندان‌ها برده و ایده درستی است و نشان می‌دهد که همه ما در قبال آن‌ها وظیفه داریم.

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده زندانیان و توانمندسازی خود زندانیان هم در دستور کار ما قرار دارد، گفت: در ماه مبارک رمضان حمایت‌های معیشتی خود را ادامه خواهیم داد و موضوع اشتغال و توانمندسازی زندانیان سرپرست خانوار به ویژه زنان نیز در دستور کار است.

عسگری افزود: یکی از موضوع‌هایی که بنیاد برکت پیگیری می‌کند، بحث اشتغال زندانیان پس از آزادسازی است که امیدواریم یک مجموعه در ستاد اجرایی فرمان امام در این خصوص داشته باشیم به طوری که این مجموعه فقط از زندانیان آزاد شده حمایت کند.

وی گفت: اکنون موضوع اشتغال خود زندانیان پس از آزادی مورد حمایت بنیاد برکت است و هم بنیاد هم برکت و هم بنیاد احسان در این خصوص کمک و حمایت می‌کنند، اما هلدینگ کشاورزی نیز برای استفاده از ظرفیت زندانیان آزاد شده، قرار است بهره ببرد که در این خصوص طرحی به منظور جهش تولید در کشور داریم که از ظرفیت زندانیان آزاد شده استفاده خواهیم کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام افزود: موضوع سلامت زندانیان نیز از دیگر طرح‌های ماست که در این حوزه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام که وظیفه اصلی اش سلامت است در این حوزه تلاش می‌کند.

وی گفت: برای آزادسازی زندانیان نیز همانند سال گذشته اقداماتی صورت گرفت که آزادسازی زندان‌های ناشی از فقر داشتیم که موضوع جدیدی است، چون ستاد دیه فقط بحث جرایم غیرعمد را پوشش می‌دهد که در واقع ما امسال نیز این طرح را ادامه خواهیم داد و در این خصوص بخشی از مبالغ حمایتی به حساب سازمان زندان‌ها واریز شد و بخشی نیز به زودی واریز خواهد شد.

عسگری گفت: در نوبت قبلی که این زندانیان آزاد شده اند نرخ بازگشت به زندان بسیار ناچیز بود که نشان می‌دهد مسیر انتخاب شده برای حمایت از زندانیان درست بوده است.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha