۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
تامین ۹۵ درصدی کفش در داخل کشور
عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران عنوان کرد

تامین ۹۵ درصدی کفش در داخل کشور

عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران گفت: هم اکنون ۹۵ درصد نیاز کفش کشور را تولیدکنندگان داخلی تامین می کنند و فقط حدود ۵ درصد نیاز داخلی از طریق واردات، تامین می‌شود.

به گزارش بازار، علی لشگری عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایراندر حاشیه نشست بررسی مشکلات صنعت کفش افزود: سالانه ۲۶۵ میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود و صنعت داخلی ما پاسخگوی تقاضا است، در اوایل دهه ۹۰ حدود ۲۵ درصد از نیاز کشور را وارد می‌کردیم، اما اکنون کمتر از ۵ درصد از نیاز داخلی را وارد می‌کنیم.

وی گفت: ما در سال بطور میانگین ۱۰۵ میلیون دلار صادرات کفش به کشورهای همسایه داریم، هزینه اشتغالزایی در صنعت کفش کمتر از سایر صنایع است و براحتی می‌توان در مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک این صنعت را توسعه داد، صنعت کفش می‌تواند بعنوان پیشران سایر صنایع نظیر چرم، پلیمر و پتروشیمی حرکت کند و باعث رونق سایر صنایع شود.

عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به طرح دولت برای ساماندهی پوشاک و کفش افزود: دولت بنا دارد در این طرح به برخی نشان‌های تجاری خارجی اجازه واردات دهد و تولید کنندگان داخلی نگرانند که واردات یکباره و بدون هماهنگی با کارشناسان صنعت، تولید داخل را دچار آسیب کند.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha