۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
افزایش تعداد شرکت های خدماتی یک‌بار مصرف| مراقب تکانیدن خانه باشید
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

افزایش تعداد شرکت های خدماتی یک‌بار مصرف| مراقب تکانیدن خانه باشید

مشهد- همه‌ساله با آغاز رسم خانه‌تکانی بازار شرکت هایی که یک‌شبه سروکله آن‌ها پیداشده و به صنف خدماتی می‌پیوندند نیز زیاد می می شود که از آن ها به عنوان شرکت های یک بار مصرف یاد می شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: زندگی آپارتمان‌نشینی سبب شده تا هم‌وطنان به‌رسم دیرینه خانه‌تکانی، از کارگرانی استفاده کنند که عموماً از سوی شرکت‌های زیر پله‌ای خدماتی، معرفی می‌شوند. از سوی دیگر توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی که به‌نوعی در کشور ما جوان است، مطرح می‌شود، اینکه برخی افراد سودجو با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و به بهانه خانه‌تکانی قصد کلاه‌برداری از مردم رادارند یا همچنان تبلیغات کاذب خود را در دیوارهای شهر می‌چسباندند و افراد ساده‌لوح بدون تحقیق با شماره‌های درج‌شده تماس گرفته و کارگرانی را به خانه خود دعوت می‌کنند که برخی سارق و حتی قاتل می‌شوند.

متأسفانه ازاین‌دست پرونده‌ها در ماه پایانی سال افزایش می‌یابد، چه افرادی که در قالب فرد مورد آشنا از سوی دوستان برای خانه‌تکانی معرفی می‌شوند و چه کسانی که در قالب مؤسسات خدماتی افراد خود را به درب منازل اعزام می‌کنند، به گفته پلیس باید در این زمینه احتیاط کرد تا در دام شیادان گرفتار نشویم.

اینکه کارگری به خانه‌ای برای خانه‌تکانی به منزل بیاید و دست به قتل بزند، داستان نیست، واقعیت تلخی است که در پرونده‌های جنایی جای گرفته به همین دلیل است که پلیس در ارتباط با به کار گرفتن کارگران در چنین ایامی همواره توصیه می‌کند که حین غبارگیری و خانه‌تکانی به‌هیچ‌عنوان منزل را ترک نکنید و بهتر است باکمی دقت در انتخاب افرادی که به‌عنوان کارگر و نظافتچی به خانه رفت آمد دارند، مزه عید را در کام خود تلخ نکنید.

در برخی موارد دیده‌شده که هم‌وطنان کارگری را برای خانه‌تکانی به خانه آورده و برای خرید، خانه را ترک کرده و زمانی که به خانه بازگشته متوجه شده که لوازم خانه به سرقت رفته و خبری از کارگر نیست در برخی موارد خانم خانه فرزند خردسال یا نوزاد خود را در خانه با کارگری که نمی‌شناسد تنها گذاشته و فرزند خود را به کارگر خانه می‌سپارد و در کنار پرونده سرقت از منزل، کودک ربایی نیز اضافه می‌شود.

کارگران نظافتی را از شرکت‌های مجاز تقاضا کنید
در همین راستا مسئول اتحادیه صنف تزئینات ساختمانی مشهد در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: شهروندان مشهدی برای استفاده از نیروهای خدماتی در خانه‌تکانی پایان سال حتماً از شرکت‌های دارای مجوز؛ نیاز خود را مطالبه کنند.

افزایش تعداد شرکت های خدماتی یک‌بار مصرف| مراقب تکانیدن خانه باشید

عبدالله افشاری صالح بابیان اینکه مشتریان باید همیشه با دقت و وسواس از شرکت‌های خدمات نظافتی معتبر خدمات بگیرند تا در دام افراد سودجو و بی‌کفایت نیافتند و متضرر نشوند افزود: تاکنون اتفاقات بسیاری را شرکت‌های نامعتبر و غیررسمی برای مشتریان رقم‌زده‌اند که برخی غیر قابل جبران بوده است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف مشهد با اشاره به این موضوع اظهار کرد: اگرچه در طول سال شرکت‌های غیرمجاز و بدون مجوزی برای اعزام کارگر دست به فعالیت می‌زنند اما تعداد این شرکت‌ها و یا کارگران در ماه‌های پایانی سال به‌ویژه در فضای مجازی و با انتشار عکس و قیمت‌های اغواکننده بسیار ریاد است و موجب ایجاد درد سر برای مشتریان و هم‌وطنان شده است.

افشاری بابیان اینکه این شرکت‌ها و یا افراد کارگر نما مسئولیت چندانی در قبال ارائه خدمات بهینه نداشته و به دلیل مجهول بودن مکان هیچ نام ونشانی نیز از خود باقی نمی‌گذارند اظهار کرد: از همین رو در موارد بسیاری شامل سوءاستفاده و یا وارد شدن خساراتی به شهروندان هستیم که پیگیری آن امکان‌پذیر نیست.

شماره ثبت به معنای مجوز فعالیت نیست
مسئول اتحادیه صنف تزئینات ساختمانی مشهد هم‌چنین با اشاره به این نکته که برخی از شرکت‌ها با ثبت شرکت و اعلام آن در رسانه‌ها سعی می‌کنند تا اعتماد مردم را جلب فعالیت‌های خود را قانونی نشان دهند به بازار گفت: توصیه من در ایام پایان سال این است که مردم به شرکت‌هایی مراجعه کنند که دارای پروانه کسب هستند نه شماره ثبت چراکه هر شماره ثبتی لزوماً به معنای پروانه کسب نیست و لذا در این راستا بارویت پروانه کسب و یا استعلام از اتحادیه می‌توانند از واحد صنفی که خدمات بگیرند اطمینان حاصل پیدا کنند.

افشاری هم‌چنین تأکید می‌کند: مردم از این قبیل افراد یا شرکت‌هایی که ادعای مجرب و معتبر بودن دارند هرگز خدمات نگیرند و فریب آگهی‌ها، تبلیغات بی‌شمارشان را نخورند و با دقت و وسواس برای نظافت منزل خود افراد و شرکت‌های معتبر را که از اتحادیه دارای پروانه کسب هستند به کار بگیرید تا از پیشامدهای ناگوار جلوگیری شود.

وی اذعان کرد: برخی افراد که نام شرکت برای فعالیت خود می‌گذارند و خود را بدون هیچ مدرکی خود را معتبر و دارای سابقه نشان می‌دهند صرفاً برای سوءاستفاده و کسب درآمد از هر طریقی وارد بازار می‌شوند یا افرادی که پشتکار و تجربه‌ای در کاری را ندارند به استخدام می گیرند که برای شهروندان درد سر ساز است.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha