۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
مسدود شدن برخی شبکه های اجتماعی تبلیغات کسب و کارها را محدود کرد
عدم طرح تشویقی برای ورود به بازار بین المللی؛

مسدود شدن برخی شبکه های اجتماعی تبلیغات کسب و کارها را محدود کرد

برند سازی یکی از کارهایی است که برای تولیدات داخلی به خوبی انجام نشده و این کوتاهی سبب عدم حضور قوی تولیدات داخلی در بازار های بین المللی شده است.

نساء کروندی؛ بازار: برند سازی یکی از کارهایی است که برای تولیدات داخلی در کشور به خوبی انجام نشده و این کوتاهی سبب عدم حضور قوی تولیدات داخلی در بازار های بین المللی شده است یکی از موانع معرفی تولیدات، مسدود شدن برخی شبکه های اجتماعی میباشد که تبلیغات را برای کسب و کارها محدود کرده است.

فشارهای خارجی ناشی از تحریم و برخی بی تدبیری های داخلی در حوزه های مرتبط با کسب و کارها موجب کاهش تمایل به سرمایه گذاری در کشور شده است.

جلوگیری از ورود برخی کالاهای خارجی به ویژه در صنعت لوازم خانگی سبب شد تا این صنایع در داخل کشور فعال شوند و با تبلیغات مناسب نیز جای خود را به خوبی در بین مشتریان داخلی باز کنند.

همراهی شرکت های تولیدی و سرمایه گذاران در زمان سخت تحریم قابل تقدیر بود، چرا که در آن زمان سبب شدند با کمبود کمتر اقلام در حوزه های مختلف روبرو شویم.

افزایش تولید یکی از راهبردهای مهم بود که در کشور اجرا شد اما در کنار این افزایش اگر جذب مخاطب وجود نداشته باشد تولید کنندگان متضرر می شوند.

باید علاوه بر برنامه ریزی برای اعطای تسهیلات و توسعه شرکت های تولیدی زمینه رقابت متوازن را برای تولیدات ایرانی فرآهم کرد.

تورم و افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد، حمل و نقل و همچنین عدم دارا بودن تمامی رسانه ها برای معرفی کالا سبب شده تا کالای ایرانی به میزان تلاش در بازارهای جهانی دیده نشود.

محدودیت ها سبب روی آوردن شرکت های تولیدی به تبلیغات سنتی شده است
فعال حوزه کسب و کار آنلاین در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت برند سازی در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بحث برند سازی در ایران در دو حوزه سنتی و مدرن انجام می شود.

هادی حیدرنعمتی با اشاره به اینکه کالاها در برند سازی سنتی به صورت طبیعی و با سرعت کند تری انجام می شود، افزود: با این روش کالاها به خوبی به مردم معرفی شدند که از جمله آن می توان به تاید و ریکا اشاره کرد که هر دو نام یک برند هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهنده کسب و کار فاین کد با اشاره به اینکه درحال حاضر ما میتوانیم برندینگ را در چند راستا انجام دهیم، بیان کرد: یکی از روش های مناسب برای معرفی محصول، خدمات و یا برندسازی، فضای مجازی است چرا که با کمترین هزینه میتوانیم بهترین بازخورد را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای شروع تبلیغات و برند سازی باید ابتدا هدف و وجه تمایز خود را مشخص کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون ما برای ورود به فضای مجازی محدودیت هایی داریم که افراد ترجیح می دهند یکی یکی در خانه ها را بزنند تا اینکه به فضای مجازی ورود کنند.

حیدرنعمتی با اشاره به اینکه با کاهش پهنای باند و بسته شدن درهای عمومی فضای مجازی رسما کانال های تبلیغاتی در خیلی از این فضاها را از دست داده ایم، عنوان کرد: باتوجه به ورود کسب و کارها در فضای مجازی به ویژه در زمان شیوع بیماریی کرونا در نهایت همه کسب و کارها به این فضا ورود کرده و برای معرفی خود به این کار احتیاج دارند.

وی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی، گفت: شبکه های اجتماعی داخلی مانند ایتا، سروش، بله و... قابل قیاس با نرم افزارهایی مانند تلگرام و اینستاگرام نیست، شاهد هستیم آنها با استقبال خوبی از طرف مخاطبان داخلی روبرو نبوده و مخاطبانش دست چین هستند.

اینترنت رکن اصلی برند سازی است
یکی از فعالین حوزه فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه برند یک محصول و یا کالا نیست، اظهارداشت: برند نام تجاری است که برای اینکه در بین مخاطبان موفق جلوه کند باید خصوصیاتی مثل کوتاه بودن، قابلیت ماندگاری در ذهن را داشته باشد تا بتواند به خوبی در بین افراد مطرح شود.

هادی قربانی با اشاره به اینکه بسیاری از متخصصین حوزه کسب و کار اینترنت را فضای مناسبی برای کسب و کار می دانند، افزود: دیگر زمان رفتن به بازار و گشتن دنبال کالاهای مورد نیاز نیست، بلکه امروز افراد با یک جستجو در گوگل محصول مورد نظر را تهیه می کنند.

وی با عنوان اینکه افراد اگر تمایل به خرید محصولات مورد نیاز به صورت اینترنتی نباشند هم برای آگاهی از نمونه های مختلف در اینترنت جستجو می کنند، بیان کرد: این حجم از مخاطبان برای یافتن کالا و یا خدمات مورد نظر بیانگر این است که برند سازی اینترنتی یکی از مدرن ترین روش برندینگ در کسب و کار است.

درحال حاضر وجود اینترنت و دسترسی آزاد به آن رکن جدا نشدنی از کسب و کار است به همین دلیل محدود کردن آن نه تنها کمکی به رونق بخشی در این زمینه نمی شود بلکه موجب می شود که با مشکلات بسیاری روبرو شوند.

در زمانی که کشور ما در جنگ اقتصادی قراردارد و بسیاری از خانواده ها برای تامین معیشت خود با مشکل روبرو هستند تصمیم گیری های اشتباه سبب آسیب بیشتر و جدی به این بخش می شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha