۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
درخواست واردکنندگان کالاهای اساسی از رئیس شورای عالی امنیت ملی+ تصویر
اختصاصی خبرگزاری بازار

درخواست واردکنندگان کالاهای اساسی از رئیس شورای عالی امنیت ملی+ تصویر

واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران از رئیس شورای عالی امنیت ملی درخواست کردند تا در بند پنج مصوبه ۱۹۷ ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی تغییراتی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار بازار، یکی از اولویت های اصلی کشور با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدانش علیه ایران تامین کالاهای اساسی برای بخش تولید و مصرف است اما در این مسیر مشکلاتی برای فعالان اقتصادی به دلیل تاخیر در تخصیص ارز مورد نیاز ایجاد می شود.

تاخیر در تخصیص ارز یکی از دلایل اصلی رسوبی شدن بیش از ۲.۴ میلیون تن کالاهای اساسی از جمله های نهاده های دام و طیور در مبادی ورودی کشور است. برای رفع این مشکل و همچنین تبعات ناشی از کمبود نهاده های دامی در بازار اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران طی نامه ای از «حسن روحانی» رئیس شورای عالی امنیت ملی درخواست کرد تا با اصلاح بند پنج ماده ۱۹۷ ستاد مقاله با تحریم شورای عالی امنیت ملی روند ترخیص کالاهای رسوبی و تزریق آنها به بازار را تسریع کند. در متن این نامه آمده است:

با توجه به تصمیم دولت برای تامین ارز کالاهای اساسی از جمله نهاده های دام و طیور با نرخ ۴۲۰۰ تومان پیشنهاد می شود در بند پنج ماده ۱۹۷ ستاد مقابله با تحریم عبارت «ترخیص کالاهای در صف تامین ارز بانکی» به عبارت «ترخیص کالاهای در صف تخصیص ارز بانکی» تغییر پیدا کند.

در ادامه این نامه آمده است که این تغییر موجب می شود تا ۵۰ درصد کالاهای اساسی رسوبی در بنادر با استفاده از اعتبار تجار و بازرگانان ترخیص و به بازار تزریق شود.

کد خبر: ۱۴٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha