۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
تاکید «قاسمی» بر توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان
در دیدار وزیر راه با رئیس جمهور آذربایجان مطرح شد

تاکید «قاسمی» بر توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و رییس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اظهار خرسندی از توسعه‌ی همکاری‌های دو کشور گفت: گشایش‌های سرزمینی در جمهوری آذربایجان فرصت مناسبی را برای همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد کرده است.

وی با خرسندی از همکاری‌های حمل و نقلی دو کشور گفت: امضای تفاهم نامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین نخجوان و مناطق غربی جمهوری آذربایجان از مسیر خاک ایران را جلوه‌ای از روابط دوستانه ارزیابی می‌کنیم و اطمینان داریم این گذرگاه جدید گشایش‌های جدیدی در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی ایجاد کند.

وی افزود: مطمئن هستیم این مسیر، گذرگاه بین المللی مهمی برای منطقه خواهد بود.

رئیس جمهور آذربایجان با تاکید بر حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده‌ی جمهوری آذربایجان گفت: از آغاز فعالیت شرکت‌های کشور دوست، ایران در امر بازسازی مناطق آزاد شده‌ی کشورمان خرسندیم.

در این جلسه همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با ابلاغ سلام دکتر رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به الهام

علی اف گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم نامه‌های جدید دو کشور و اتمام طرح‌های در دست اجرا شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور باشیم.

کد خبر: ۱۴۰٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha