۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
نرخ دستمزد در هزینه تمام شده خدمات و کالا بین ۹ تا ۱۳ درصد است
تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با بازار:

نرخ دستمزد در هزینه تمام شده خدمات و کالا بین ۹ تا ۱۳ درصد است

تبریز- کلامی، عضو هیات علمی دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی گفت: نرخ دستمزد در هزینه تمام شده خدمات و کالا بین ۹ تا ۱۳ درصد است.

محمد کلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار درخصوص عوامل موثر بر نرخ دستمزد گفت: در اقتصادهای خدمات محور نقش دستمزد در بهای تمام شده نسبت به اقتصاد صنعت محور بیشتر است.

وی افزود: مورد دیگر عرضه و تقاضا نیروی کار است، نرخ بالای بیکاری موجب می‌شود که دستمزد کاهش یابد و به تبع آن نقش دستمزد در هزینه تمام شده کالا و خدمات کمتر شود.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: پژوهش‌های انجام شده توسط سازمان‌های غیررسمی و کارشناسان بیانگر این است که نرخ دستمزد در هزینه تمام شده خدمات و کالا بین ۹ تا ۱۳ درصد است. البته در بخش‌های مختلف و در شرایط اقتصادی مختلف نیز متفاوت است.

کلامی افزود: حمایت‌های دولت‌ها برای تسهیل فضای کسب و کار نقش و اثر دستمزد را بر روی قیمت تمام شده کالا کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از روش‌های نوین تولید و فرآیندهای علمی موجب می‌شود نقش دستمزد در هزینه تمام شده کالا کاهش یابد.

وی ادامه داد: عوامل متعدد در اقتصاد وجود دارند که می‌تواند هزینه دستمزد را بر بهای تمام شده کالا و خدمات تغییر دهد که باید مدنظر تولیدکنندگان قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha