۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
۴ بانده شدن محور سوادکوه طولانی شده است
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

۴ بانده شدن محور سوادکوه طولانی شده است

سوادکوه- معاون پارلمانی رئیس جمهور بر لزوم چهاربانده شدن محور سوادکوه و رفع موانع فراروی اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: این طرح زمانبر شده و ۲۰ سال طول کشیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد حسینی ظهر جمعه در جلسه شورای اداری سوادکوه با اشاره به مسئله چهاربانده شدن محور سوادکوه و معضلاتی که به واسطه آن ایجاد شده، افزود: با توجه به تملیک واحدهای تجاری و مسکونی در این مسیر، سرمایه زیادی لازم است اما باید به نحو ممکن این کار انجام شود و چهاربانده شدن این طرح طولانی شده است.

وی با اشاره به سیل سال ۹۴ و ۹۸ در شهرستان سوادکوه و ایجاد خسارت، به اهمیت پیشگیری و ایجاد دیوار حائل اشاره کرد و گفت: باید ستاد بحران پیش از وقوع بحران کار انجام دهد هر چند این امر نیازمند الزاماتی بوده و باید در بودجه پیش‌بینی شود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه در کنار تحصیل، مسکن و اشتغال جوانان باید به ورزش و تفریح آنها نیز توجه کرد تا از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری شود، افزود: دولت در این زمینه نیز اهتمام جدی دارد؛ چنانچه در زمین فوتبال شهرهای زیراب و پل‌سفید دیدیم هرچند زمین چمن داشته است اما امکانات جانبی همچون رخت‌کن، سرویس بهداشتی و امکانات اداری و ... نداشته است که این مسئله را در هیئت دولت مطرح خواهم کرد تا کارها کامل انجام شود و جوانان بتوانند به خوبی از آن بهره‌برداری کنند.

عین الله طالبی فرماندار سوادکوه نیز یکی از مشکلات اصلی شهرستان را زمان‌بر شدن اجرای طرح چهاربانده شدن محور سوادکوه برشمرد و با بیان اینکه این امر ۲۰ سال طول کشیده است، از جمله گره‌های ترافیکی آن به پل پلسفید، روگذر عبور الاشت، منطقه بالا زیراب و سرخکلا اشاره کرد و دیگر خواسته مردمی را روکش آسفالت این مسیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به شهرستان سوادکوه دیر انجام شده است، با توجه به کوهستانی بودن آن و سرمای منطقه بر لزوم اتمام این مهم اشاره کرد و گفت: این امر به دلیل عدم تزریق اعتبارات کافی و موانعی که حرایم ایجاد کرده‌اند، زمان بر شده است.

طالبی از دیگر مشکلات شهرستان به مسئله پسماند، فاضلاب شهری، عدم تجهیز بیمارستان، عدم رفع تداخلات زمین و عدم همکاری منابع طبیعی برای معادن کرداباد ۱ و ۲ اشاره کرد.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha