۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
 با ونزوئلا درباره واردات نفت مذاکره فعالی نداریم
سخنگوی کاخ سفید:

با ونزوئلا درباره واردات نفت مذاکره فعالی نداریم

سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا مذاکرات فعالی با ونزوئلا برای خرید نفت ندارد و آزادی دو زندانی آمریکایی در این کشور ارتباطی با رفع تحریم‌ها ندارد.

به گزارش بازار، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه شب گفت، آمریکا مذاکره فعالی با ونزوئلا درباره واردات نفت از این کشور ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه مذاکره‌ای برای واردات نفت از ونزوئلا در پی توقف واردات نفت از روسیه وجود ندارد گفت، آزادی دو زندانی آمریکایی در این کشور ارتباطی به رفع تحریم‌ها و خرید نفت از ونزوئلا ندارد.

او همچنین مدعی شد، حتی در صورتی که روسیه از تسلیحات نامتعارف در اوکراین استفاده کند، آمریکا به این کشور نیرو اعزام نمی‌کند اما استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات شیمیایی «عواقب سنگینی» در پی خواهد داشت.

اظهارات ساکی درحالی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز بیان داشت آمریکا از ایران و ونزوئلا می‌خواهد که در ازای رفع تحریم‌ها، روسیه را از بازار انرژی خارج کنند.

جنیفر ساکی درباره علت مخالفت واشنگتن با ارسال جنگنده‌های لهستانی به اوکراین ادعا کرد: «ارزیابی ایالات متحده بر اساس چگونگی جلوگیری از وقوع جنگی جهانی صورت گرفت».

کد خبر: ۱۴۰٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha