۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
عملیات ساخت ۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور آغاز شد
با حضور استاندار آذربایجان غربی؛

عملیات ساخت ۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور آغاز شد

ارومیه- با حضور استاندار آذربایجان‌غربی عملیات ساخت ۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور به ارزش ٢۵٠ میلیارد ریال در محور میاندوآب- بوکان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدصادق معتمدیان ظهر پنجشنبه در آیین آغاز ساخت ۴ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان اظهار کرد: موقعیت ممتاز آذربایجان‌غربی اهمیت ساخت و توسعه جاده‌های استاندارد را دوچندان کرده و تأمین اعتبار لازم برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور را در اولویت برنامه‌های کاری قرار داده‌ایم.

وی بر تسریع در روند اجرای کریدور بزرگراهی به عنوان حلقه اتصال پنج استان تأثیرگذار در حمل‌ونقل بین‌المللی و پیگیری ویژه پیمان‌سپاری قسمت‌های باقی‌مانده این گذرگاه تاکید کرد و افزود: صیانت از جان مردم در سفرهای جاده‌ای از برنامه‌های توسعه‌ای تعریف شده و باید اقدامات گسترده‌ای جهت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی در محورها عملیاتی شود.

وی توسعه محورهای ترانزیتی با رعایت کیفیت و استانداردهای تعیین شده را یکی از اهداف عدالت‌محور دولت مردمی برشمرد و تصریح کرد: با بکارگیری صحیح و مطلوب منابع و ظرفیت‌های موجود می‌توان در تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل گام‌های بزرگی برداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: با تلاش صورت گرفته، از ۵۴۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر با ۹۰ درصد پوشش زیر باد ترافیکی رفته است.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند که ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای به طول ۵۴٠ کیلومتر در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.

حمزه‌لو ادامه داد: عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha