۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام محور فعال در تامین امنیت غذایی در کشور
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام محور فعال در تامین امنیت غذایی در کشور

کرج- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه های راهبردی و استراتژیک گفت: به ستاد اجرایی در حوزه تامین امنیت غذایی به عنوان یک محور فعال نگاه می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در آیین کاشت نهال در شهرک دارویی برکت در شهرستان ساوجبلاغ و بهره برداری از ۹۷۵ طرح منابع طبیعی در سراسر کشور که بصورت وبینار برگزار شد،

با بیان اینکه در شهرک دارویی برکت یک کار نمادین، ارزان و علمی انجام شده است، افزود: کاشت نهال در شهرک دارویی برکت را یک حوزه صنعتی با تفکر جهادی انجام داده که ترکیبی از همه اتفاقات خوب است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه بخش زیادی از داروی کشور در شهرک دارویی برکت تولید می شود، گفت: یکی از طرح های وزارت جهاد کشاورزی احیای کشت دیم برای تامین گندم و جو با استفاده از آب سبز است که در سال آینده توسعه می یابد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه های راهبردی و استراتژیک فعال است، بیان کرد: تامین نیازهای غذایی مهمترین اولویت کشور است و تامین آن بر ما واجب است لذا به ستاد اجرایی در حوزه امنیت غذایی به عنوان یک محور فعال نگاه می گنیم.

سالانه ۱۰ میلیون هکتار باید آبخیزداری انجام شود
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امیدواریم ستاد اجرایی در سال های آینده با نگاه راهبردی در تامین امنیت غذایی کشور ورود کند، گفت: این ستاد یک درصدی از داروی کشور را تامین می کند و همانطور که اکنون در تامین گوشت فعال است، در بحث تامین امنیت غذایی نیز به عنوان یک هلدینگ ورود کند.

ساداتی نژاد با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در بحث اختصاص بخشی از صندوق ملی به آبخیزداری، گفت: بعد از چند سال رکود در آبخیزداری، با نگاه بلند رهبری به این موضوع شرایط تغییر کرد. در سال ۱۴۰۰ به دلیل مسائل ارزی از صندوق ملی بهره مند نبودیم اما با تلاش ما و همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درآمد اختصاصی برای سازمان جنگل ها تعریف شده است و سازمان منابع طبیعی که تاکنون از درآمدهای خود چیزی عایدش نمی شد، اما اکنون از هر درآمدی که از مراتع داشته باشد، منتفع خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اکنون شاهد تضاد منابع طبیعی در کشور هستیم، افزود: بی آبی و سیل که در کنار هم قرار گرفته مفهوم ندارد و با اهتمام و عزم ملی در این زمینه باید سالانه ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری انجام شود و علاوه بر آن برای هر قطره نعمت آسمانی باید برنامه داشته باشیم.

باید به سمت کاشت سالانه یک میلیارد نهال در کشور برویم
وی با اشاره به سیل جیرفت و هرمزگان اظهار کرد: در این دو حادثه و بلای طبیعی ۶۰ هزار تن محصول سیب زمینی از بین رفت که منجر به اختلال در بازار شد و در واقع این نوع مسائل عوارض مختلف سیل در امنیت غذایی کشور است.

ساداتی نژاد با تاکید بر یک عزم عمومی برای اجرای طرح های آب و خاک اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف باید با برنامه ریزی و حتی اگر شده فروش اموال مازاد داشته باشیم تا به هدف برسیم.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال انقلاب یک و نیم میلیارد اصله درخت در کشور کاشته شده گفت: نباید سالانه چند میلیون اصله درخت بکاریم. در کشور نهالستان ها ۴۰ میلیون اصله نهال تولید می کنند که مقیاس کوچکی با عظمت و وسعت کشور ما و نگاه به منابع طبیعی است، باید نهضت مردمی راه اندازی کنیم و باید به سمت کاشت طرح بزرگ جهادی سالانه یک میلیارد نهال در کشور برویم.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha