توانمندسازی جوامع محلی به کاهش هزینه‌ نگهداری شهر منجر می‌شود
سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران:

توانمندسازی جوامع محلی به کاهش هزینه‌ نگهداری شهر منجر می‌شود

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: این سازمان در فاز دوم پروژه «باهم» بر توسعه شهروند محور تمرکز کرده و به جذب ایده‌ها و سرمایه‌گذاری جمعی در توسعه شهر می‌پردازد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی که با شعار سرمایه اجتماعی شهری؛ اعتماد و مشارکت عمومی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است، رضا واحدی‌فر به صورت غیرحضوری شرکت و در سخنرانی خود، تجربیات شهرداری تهران در اجرای پروژه توسعه نوآوری و مشارکت شهروندی «باهم» را ارائه کرد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با تشریح اقدامات راهبردی و پروژه‌ای در سطح شهر تهران درباره چگونگی به‌کارگیری سرمایه اجتماعی شهری، اعتماد عمومی و مشارکت شهروندان، در این رابطه اظهار کرد: پس از جمع‌آوری نیازهای اجتماعی شهر، مهم‌ترین عامل در برطرف نمودن مشکلات و چالش‌های شهری در سطح محلات، شناسایی نیازهای جوامع محلی و ایجاد عدالت اجتماعی، بالابردن میزان مشارکت شهروندان و توسعه محله با حمایت از طرح‌های متمرکز بر هویت محله‌ها است.

واحدی‌فر پروژه «باهم» را پروژه توسعه محله‌محور شهر تهران معرفی کرد و گفت: این پروژه در سه فاز اجرایی شد به طوری که در فاز اول آن رویکرد «توسعه کسب‌وکار محور» اجرا شد و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه شهر به صورت سیستماتیک با مدیریت شهر تهران مشارکت کردند.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در فاز دوم پروژه «باهم» بر «توسعه شهروند محور» تمرکز کرده و به جذب ایده‌ها و سرمایه‌گذاری جمعی در توسعه شهر می‌پردازد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری که در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی به صورت آنلاین حضور داشت، بالاترین سطح توسعه برای افزایش سرمایه اجتماعی شهری را اعتماد عمومی و مشارکت شهروندان با مدیریت شهری معرفی کرد و افزود: شهرداری تهران تلاش می‌کند در فاز سوم از این پروژه در جایگاه حاکمیت شهری با ایجاد مقررات و استفاده از مشورت‌های عمومی و رویکردهای پایین به بالا، با استفاده از نوآوری و حذف موانع اقتصاد دیجیتال گام‌های موثری بردارد.

واحدی‌فر راه‌اندازی اپلیکیشن «تهران من» را از اقدامات کلیدی شهرداری تهران در رفع مشکلات محله‌ها عنوان کرد و افزود: شهروندان می‌توانند به پروژه‌های انجام شده در هر محله امتیاز دهند و همچنین مشکلات خود را در محله‌ها از طریق اپلیکیشن به‌همراه صوت و تصویر ارسال کنند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تاکید کرد: در مدیریت شهر تهران بر این اعتقادیم که توانمندسازی جوامع محلی و افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان به کاهش هزینه‌های نگهداری شهر و افزایش ایمنی و امنیت منجر می‌شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha