۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
مسئولان با پیروی از اندیشه امام(ره)، مشکلات مردم را حل کنند
رئیس جمهور:

مسئولان با پیروی از اندیشه امام(ره)، مشکلات مردم را حل کنند

رئیس جمهور گفت: عمل به اصول و آموزه‌های امام راحل، موفقیت و سربلندی کشور را تضمین خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، امروز پنجشنبه به همراه اعضای خبرگان با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ویژگی‌ها، اندیشه و سلوک امام راحل، گفت: کشورمان امروز و در آینده، بیش از هر زمانی به خط نورانی و نجات بخش امام خمینی (ره) نیاز دارد و عمل به اصول و آموزه‌های امام راحل، موفقیت و سربلندی کشور را تضمین خواهد کرد.

رئیس جمهور، گفت: مسئولان کشور با پیروی و الگو گرفتن از اندیشه و رفتار امام خمینی (ره)، در مسیر اعتلا، پیشرفت کشور و گره‌گشایی از کار و مشکلات مردم، گام بردارند.

سید ابراهیم رئیسی در تبیین زیربنا و مبنای اصلی فکری و سلوک عملی و رفتاری امام خمینی (ره) اظهار داشت: ۳ اصل «توجه به خداوند، اخلاص در عمل و مردم‌ باوری» مبنای اصلی فکری و سلوک عملی امام خمینی (ره) و جمله معروف «عالم محضر خداست» تجلی این تفکر است که اکنون پیش روی همگان قرار دارد.

رئیس جمهور، «توجه حقیقی امام خمینی (ره) به مردم» را متمایز از نگاه‌های سیاسی، ابزاری و تشریفاتی رایج در جهان دانست و افزود: توکل به خدا و اعتماد به مردم در نگاه امام راحل به عنوان فقیهی جامع‌الشرایط و پایه گذار مدنیت مبتنی بر فقه و سلوک الی الله یک اصل بود که باید آن را به درستی شناخت، آموخت و برای آینده درس گرفت.

رئیسی با تأکید بر این‌که بزرگترین مفسر و مرج مکتب امام خمینی (ره)، بیانات، اندیشه و رفتار رهبر معظم انقلاب است، گفت: فقه و اجتهاد پویای اسلامی، اکنون می‌تواند پاسخگو و تأمین‌کننده نیازهای انسان و هموار کننده مسیر موفقیت، پیشرفت و تعالی جامعه و کشور باشد؛ از این‌رو، نظام اسلامی در ایران به‌عنوان پرچمدار این حرکت در جهان شناخته می‌شود و کشور هر جا در مسیر نورانی امام خمینی (ره) حرکت کرده، موفقیت رسیده است.

رئیس جمهور با اشاره به ابعاد مختلف علمی، فقهی و عرفانی امام خمینی (ره) از جمله ده‌ها اثر برجای مانده از ایشان در قالب کتاب و پیام، این آثار را گنجینه‌ای ارزشمند و قابل استناد و استفاده علمی و کاربردی در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکزی علمی و پژوهشی دانست و اظهار امیدواری کرد که همه آحاد جامعه از این منابع غنی فقهی، علمی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بهره گیرند و مسئولان کشور نیز با پیروی و الگو گرفتن از این اندیشه و رفتار امام راحل، در مسیر اعتلا، پیشرفت کشور و گره‌گشایی از کار و مشکلات مردم، گام بردارند.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha