۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷
توسعه چهارمحال و بختیاری در گرو رونق صنعت| تولید ۵۰ محصول انحصاری
بازار گزارش می دهد؛

توسعه چهارمحال و بختیاری در گرو رونق صنعت| تولید ۵۰ محصول انحصاری

شهرکرد- توسعه بخش صنعت در چهارمحال و بختیاری از مهمترین برکات انقلاب اسلامی بوده است که هم اکنون ۵۰ محصول صنعتی انحصاری در این استان تولید می شود.

بازار؛ گروه استان ها: صنعت از مهمترین بخش های اقتصادی در هر منطقه به شمار می شود که اگر مورد توجه قرار گیرد زمینه ساز رفع محرومیت ها می شود. توسعه بخش تولید و صنعت در دنیای امروز جزو مهمترین شاخص ها در ارتقای یک منطقه به شمار می رود.

در حال حاضر رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان در پی توسعه صنعت و ارتقای بخش تولید محقق شده است. چهارمحال و بختیاری از استان های محروم کشور در دوران شاهنشاهی بوده است.

این استان به برکت انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از سرمایه گذاری های صنعتی در این استان انجام شد. شمار واحدهای صنعتی در این استان طی این سال ها از یک هزار و ۲۰۰ واحد گذشته است و تعداد واحدهای صنعتی جدید روز به روز در این استان در حال افزایش است.

تعداد واحد های صنعتی در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی است که ۹۵۳ واحد صنعتی در این استان فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص بخش صنعت به خبرنگار بازار گفت: توسعه بخش صنعت از مهمترین برکات انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری است.

سجاد رستمی گفت: تعداد واحد های صنعتی در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی است که ۹۵۳ واحد صنعتی در این استان فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این واحدهای فعال ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی و ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: حدود یک درصد اشتغال صنعتی کشور به بخش صنعت چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰ محصول صنعتی انحصاری در چهارمحال و بختیاری تولید می شود که در هریک از این محصولات یا بزرگترین تولیدکننده و یا تنها تولیدکننده در کشور است.

توسعه چهارمحال و بختیاری در گرو رونق صنعت| تولید ۵۰ محصول انحصاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اکسید روی، چادر مشکی و ورق خودرو مهمترین محصولات انحصاری چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت است.

رفع موانع سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری به صورت ویژه در دستور کار است و بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای توسعه بخش تولید در این استان مورد توجه قرار است

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص توسعه صنعتی در چهارمحال و بختیاری به خبرنگار بازار گفت: توسعه هر منطقه در گرو توسعه بخش تولید است.

غلامعلی حیدری بیان کرد: توسعه بخش صنعت در چهارمحال و بختیاری از مهمترین برکات انقلاب اسلامی شمار می رود.

وی گفت: ارتقای بخش تولید چهارمحال بختیاری نیازمند افزایش سرمایه گذاری و اجرای پروژه های تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاران در چهارمحال و بختیاری ضروری است، ادامه داد: توانمندی های بسیاری در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که باید از این ظرفیت های در مسیر توسعه استان بهره گیری کرد.

وی بیان کرد: رفع موانع سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری به صورت ویژه در دستور کار است و بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای توسعه بخش تولید در این استان مورد توجه قرار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حل مشکلات واحدهای اقتصادی و فعال سازی واحدهای راکد از دیگر برنامه های دولت برای رونق بخش تولید در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری هم اکنون در بخش های مهم تولیدی از جمله تولید سیمان، لوازم خانگی، خوراک آبزیان، موکت، آهن و فولاد و... توانسته بسیار موفق عمل کند و آینده بسیار روشنی در بخش صنعت در انتظار چهارمحال و بختیاری است.

رونق تولید مهمترین گام در مسیر توسعه و رفع محرومیت ها در چهارمحال و بختیاری است
یکی از محققان و پژوهشگران دانشگاه در بخش اقتصادی به خبرنگار بازار گفت: رونق تولید مهمترین گام در مسیر توسعه و رفع محرومیت ها در چهارمحال و بختیاری است.

علی حسینی بیان کرد: باید با تمام توان در مسیر توسعه صنعتی در چهارمحال و بختیاری حرکت کرد.

وی تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت های استان در مسیر توسعه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد موفقیت در بخش تولید باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های تولید کننده در بخش گیاهان دارویی به شمار می رود اما واحد فرآوری توسعه یافته گیاهان دارویی ندارد و گیاهان دارویی به صورت خام از استان خارج می شود و این امر ارزش افزوده ای برای استان ایجاد نمی کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: تولید محصولات بخش دام از جمله پوست، پشم و...از دیگر مواد اولیه است که بسیاری از این مواد اولیه بدون فرآوری از استان خارج می شود.

توسعه چهارمحال و بختیاری در گرو رونق صنعت| تولید ۵۰ محصول انحصاری

وی گفت: هم اکنون ظرفیت های تولیدی بسیاری از جمله فرآوری پوست، تولید نخ پشمی، فرآوری گیاهان دارویی، توسعه واحد های صنعتی آب معدنی، فرآوری محصولات کشاورزی و باغی و... در این استان وجود دارد که باید مورد توجه سرمایه گذاری قرار گیرد تا استان در مسیر رونق تولید قرار گیرد.

بهره گیری از توان جوانان و حمایت از این قشر نقش مهمی می تواند در بخش صنعتی استان چهارمحال و بختیاری ایفا کند. جذب سرمایه گذاران در این استان باید به صورت جدی توسط مسئولان پیگیری شود تا زمینه توسعه بخش صنعت در این استان فراهم شود. فراهم آوردن زیر ساخت ها برای توسعه صنعتی از دیگر مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا زمینه افزایش علاقه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این استان فراهم شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha