۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
افزایش ۳۲ درصدی صدور ضمانت نامه در سال ۹۸
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته وزارت صمت اعلام کرد

افزایش ۳۲ درصدی صدور ضمانت نامه در سال ۹۸

نقی پور اصل ،مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در تشریح عملکرد این صندوق در سال ۹۸، گفت: خوشبختانه علی رغم مسائل پیش روی شرکت به لحاظ تغییر ماهیت قانونی، گسترش دامنه فعالیت ها و با توجه به محدودیت های موجود در سرمایه صندوق، توفیقات خوبی بدست آمد و تلاش خواهیم کرد این روند تداوم یابد و سال ۹۹، سال شکوفایی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور شود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، رضا نقی پور اصل افزود: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سال ۹۸، بالغ بر ۸۷۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر نمود که این رقم در دو دهه از فعالیت این شرکت بی سابقه بوده و یک رکورد محسوب می شود و در این بخش نسبت به سال ۹۷، با ۳۲ درصد افزایش مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته میزان مصوبات سال ۹۸ این شرکت را بالغ بر ۱۰۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مصوبه بالاترین میزان طی ۴ سال گذشته بوده و نسبت به سال ۹۷ نیز ۲۵ درصد رشد داشته است.

نقی پور افزود: در این مدت و در بخش اعطای تسهیلات نیز مبلغ ۸۰۳ میلیارد ریال وام، در قالب قراردادهای منعقده به متقاضیان اعطا شده که در مقایسه با میزان قراردادهای منعقده در سال ۹۷، رشدی بالغ بر ۳۰ درصد را نشان می دهد.

وی با اشاره به سیاست های اصلی صندوق در حمایت از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: در سال ۹۸ و در حمایت از شرکت های دانش بنیان عملکرد موفقی داشتیم و در این راستا هم به لحاظ وظیفه سازمانی و هم به لحاظ مسئولیت اجتماعی از شرکت های فعال در زمینه تولید بیو ایمپلنت های زیستی، کیسه های تجزیه پذیر، دوربین های حرارتی و اخیرا نیز با شیوع بیماری کرونا شرکت های فعال در زمینه تولید الکل و کیت های تشخیص بیماری کوید ۱۹ را حمایت کردیم که در سال جدید نیز این روند قوی تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha