۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
 ۱۸ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در زنجان تخصیص یافت
مدیرکل آبخیزداری استان زنجان:

۱۸ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در زنجان تخصیص یافت

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل آبخیزداری استان زنجان گفت: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ملی، حدود ۱۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری درزنجان تخصیص یافت.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار به اجرای طرح های آبخیزداری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ملی، حدود ۱۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کنترل سیلاب و آبخوانداری در سطح استان در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، مصوب اعتبارات سفر رییس جمهور به زنجان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان را داشتیم که مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از آن چندی پیش تخصیص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: این اعتبارات در بخش آبخیزداری هزینه می‌شود و این اعتبارات برای کنترل سیلاب‌های حوزه‌های آبخیز شهری در حوزه‌های آب‌بر طارم و آبخیز شهری ابهر هزینه می‌شود.

آقاجانلو تاکید کرد: مجموع اعتباراتی که از محل اعتبارات ۱۴۰۰ و احتساب اعتبارات استانی در اختیار ما قرار گرفته، حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: وضعیت کم‌آبی، تأمین آب کشاورزی، تغذیه آبخوان‌ها و فرسایش خاک در مناطق از جمله ملاک‌های انتخاب حوزه‌ها برای اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان،با بیان اینکه ساماندهی و حفاظت حاشیه رودخانه ازجمله اقدامات شاخص در سال‌های اخیر توسط این اداره کل بوده است،افزود: افزایش حجم آب از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی طرح‌های آبخیزداری است.

آقاجانلو ابراز داشت: همچنین افزایش میزان دبی قنات‌ها و چشمه و کاهش سیل از دیگر مزایای آبخیزداری است.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha