۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
بازگشت واحدهای صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید را با جدیت دنبال می‌کنیم
معاون وزیر صمت:

بازگشت واحدهای صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید را با جدیت دنبال می‌کنیم

اصفهان - رسولیان، معاون وزیر صمت گفت: بازگشت واحدهای صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید را با جدیت دنبال می‌کنیم و تاکنون برای راه اندازی مجدد بیش از یک هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی راکد اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رسولیان بعدازظهر چهارشنبه در جمع بخشی از صنعتگران و بازرگانان شهر کاشان با اشاره به اینکه صنعتگران سربازان خط مقدم در مبارزه با تحریم ها هستند، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت های شایسته صاحبان صنایع کاشان در زمان اعمال تحریم ها باعث شد که بتوانند با کمترین آسیب این دوران را بگذرانند.

وی با بیان اینکه لازم است شرکت های دانش بنیان گسترش و توسعه یابند، ابراز داشت: این شرکت ها هم با تولیدات خود توانستند بسیاری از مشکلات صنعتگران کشور را حل کنند و از این رو وزارت صمت برای گسترش این شرکت ها برنامه ویژه دارد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه متاسفانه قبلاً در واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی مشکلاتی وجود داشت، تصریح کرد: در تلاش هستیم با الکترونیکی کردن واگذاری اراضی در این شهرک ها زمینه را برای تسهیل در کار سرمایه گذاران مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار هکتار به اراضی شهرک های صنعتی کشور افزوده شده است، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی ملزم است برای صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی زیرساخت های لازم را تهیه کند.

رسولیان با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد منابع موجود برای تامین زیرساخت ها داخلی هستند، تاکید کرد: از بخش خصوصی می خواهیم برای تامین و پایداری برق در شهرک های صنعتی ورود پیدا کند چراکه این موضوع باعث درآمدزایی برای آنها نیز می شود.

وی برای تامین آب شهرک های صنعتی نیز گفت: بهترین راه به این منظور استفاده از پساب است که برای این مهم هم شرکت های دانش بنیان می توانند ورود و به صنعتگران کمک کنند.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه پساب شهری را برای تامین آب واحدهای صنعتی خریداری کرده ایم، افزود: برای خرید بیش از دو هزار و ۵۰۰ مگاوات برق نیز با شرکت توانیر تفاهم های لازم انجام شده است تا به مصرف واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت ها و شهرک های صنعتی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظائف این وزارتخانه انجام اقدامات و تصمیمات لازم برای بازگشت واحدهای صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید است، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha