۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
طرح شناسه‌دار کردن کالا به منظور تشخیص کالای قاچاق است
معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا:

طرح شناسه‌دار کردن کالا به منظور تشخیص کالای قاچاق است

پورکاظم شایسته گفت: با توجه به تکمیل سامانه ها، لوازم یدکی براساس کد یکتا وارد می‌شوند، در واقع با شناسه دار کردن کالاها به دنبال آن هستیم که کالاهای قاچاق را شناسایی و از سطح بازار جمع کنیم.

به گزارش بازار، مصطفی پورکاظم شایسته، معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: به دلیل اینکه قاچاق لوازم یدکی رو به افزایش است لذا برای جلوگیری از این مسئله طرح های مختلفی طراحی شد. با توجه به تنوع کالاهای قاچاقی باید برای سطح عرضه، تولید و توزیع آن نیز طراحی های صورت گیرد تا بتوان بخش عمده کالاهای ورودی به بازار را مدیریت کرد.

پورکاظم شایسته ادامه داد: وزارت صمت به عنوان متولی در ۱۳ بهمن سال جاری ابلاغ کرده که برای ۲ کالای باتری ها و کمک فنرها ماده ۱۳ اعمال شود تا کلیه واردات و تولید داخل و مجموعه لوازم یدکی موجود در بازار، شناسه رهگیری نصب نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام قطعات لوازم یدکی نیاز به شناسه و کد رهگیری ندارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه سامانه ها در حال تکمیل هستند، لوازم براساس کد یکتا وارد می شوند، در واقع با شناسه دار کردن واردات به دنبال آن هستیم که کالاهای قاچاق را شناسایی و از سطح بازار جمع کنیم.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha