۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
طرح کاداستر در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی همدان انجام شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

طرح کاداستر در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی همدان انجام شد

همدان - خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال طرح کاداستر در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان انجام شده است.

اسفندیار خزایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ویژه امسال اتمام کاداستر اراضی ملی بوده است، ادامه داد: از سال ۹۷ تا سال ۹۹ در استان همدان ۱۵۰ هزار هکتار به طرح کاداستر اضافه شد.

وی عنوان کرد: امسال طرح کاداستر در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم این است که سامانه کاداستر را فعال کنیم و در سامانه زمین تمام اقدامات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، افزود: اجرای طرح کاداستر استان همدان در اولویت قرار گرفت چراکه کاداستر لازمه حفاظت و تثبیت مالکیت است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان اراضی ملی در اراضی کشاورزی تنیده شده است، اضافه کرد: همدان تنها استانی است که وسعت اراضی کشاورزی آن از اراضی ملی بیشتر است.

خزایی با اشاره به اینکه یکی از کارهای ویژه احیا و بازسازی معادن بوده است، ادامه داد: استان همدان همیشه در زاگرس جزو پنج استان نخست کشور در زمینه حریق و میانگین حریق عرصه‌های مرتعی و جنگلی در استان همدان سالانه ۵۰۰ هکتار بوده اما کاهش پیدا کرده و سال ۹۸ به ۲۰۰ هکتار و در سال ۹۹ به ۸۴ هکتار و در سال جاری به ۵.۵ هکتار رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه اکثر جاهایی که معادن وجود دارد پوشش گیاهی نیز وجود دارد، افزود: در نقاطی که به اراضی خسارت وارد شده معدن دار باید یک درصد درآمد خود را به خزانه واریز کند تا در عرصه خسارت دیده هزینه شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha