۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
حذف امضاهای طلایی مجوزها تا پایان امشب!
رئیس مرکز ملی مطالعات و بهبود محیط کسب و کار خبر داد

حذف امضاهای طلایی مجوزها تا پایان امشب!

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: با تلاش دستگاه‌های مرجع صدور مجوز، امضاهای طلایی مربوط به مجوزهای کسب و کار تا پایان امشب از فرایند مجوزدهی حذف می‌شود.

به گزارش بازار، سیدامیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات و بهبود محیط کسب و کار با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها، افزود: دستگاه‌های اجرایی در هفته گذشته همه تلاش خود را به کار گرفتند تا مجوزهای مربوط به کسب و کارهای دستگاه‌های زیر مجموعه خود را شفاف و اصلاح نمایند و به درگاه ملی مجوزها بپیوندند.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد دستگاه‌هایی که آماده اتصال به درگاه ملی مجوزها هستند ساعت به ساعت در حال تغییر است و امیدواریم تا پایان امشب تعداد دستگاه‌های بیشتری به درگاه ملی مجوزها متصل شوند.

سیاح افزود: تاکنون وزارت اقتصاد (بورس)، وزارت صمت، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت ارتباطات، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد به درگاه ملی مجوزها متصل شده اند و وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی نیز تا چند روز آینده به این درگاه متصل خواهند شد.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در مورد وضع الکترونیکی شدن دیگر دستگاه‌های مرجع صدور مجوز نیز گفت: به جز چند دستگاه که هنوز کاربرگ‌های خود را به این مرکز ارائه نداده اند، بقیه دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان‌های صداوسیما و محیط زیست، شرایط و ضوابط مجوزهای مربوط به خود را ارائه کرده اند که پس از تایید نهایی در هیئت مقررات زدایی، فرایند صدور الکترونیکی و اتصال سامانه‌های تخصصی آن‌ها به درگاه ملی مجوزها انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته مهلت دستگاه‌ها برای اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها براساس قانون ۵ فروردین ماه است، اما تدبیر دولت و شخص رئیس جمهور این بود که این کار در اسفندماه و براساس تاریخ ابلاغ قانون، اجرایی شود تا از ابتدای سال جدید مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha