۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
جلوگیری از دسترسی به اطلاعات پنهانی بورس
معاون اول قوه قضائیه مطرح کرد

جلوگیری از دسترسی به اطلاعات پنهانی بورس

مصدق، معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد باید جلوی دسترسی به اطلاعات پنهانی در بازار بورس را بگیریم.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین مصدق در نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه که به بررسی مسائل و مشکلات بازار بورس اختصاص داشت، افزود: جلوگیری از دسترسی به اطلاعات پنهان با شفاف سازی امکان پذیر است.

وی گفت: بسیاری از آسیب هایی که متوجه سازمان بورس و سهامداران به ویژه سهامداران خرد می شود از همین مسئله دسترسی به اطلاعات پنهان است.

معاون اول قوه قضائیه بر تشکیل اتاق فکر مدیریتی برای پیشگیری از تبلیغات سوء بر ضد سازمان بورس تاکید کرد و افزود: تبلیغاتی که در خصوص بالا و پایین کردن سهام ها اتفاق می افتد، باید رصد شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: باید تدابیری در خصوص این تبلیغات و پیشگیری از آن اندیشیده شود.

وی نظارت دقیق بر سبدگردان ها، واگذاری ها و مدت توقف نمادها را ضروری دانست و گفت: این اقدامات سازمان بورس را در شرایط فعلی نجات می دهد.

معاون اول قوه قضائیه با انتقاد از انجام نشدن اقدامات عملیاتی برای بهبود و سامان دادن به بازار بورس افزود: دستورالعمل ساماندهی در سال ۹۹ صادر شده که دو بند مهم آن مربوط به آموزش کارکنان معرفی شده از سوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برای آموزش های تخصصی به عنوان صابط است که تاکنون در طول یک سال فقط سرفصل های این موضوع تدوین شده است که قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با بیان این که دستورالعمل سال ۹۹ بسیار دستورالعمل خوبی است که وظایف سازمان های مختلف در خصوص بازار بورس و سرمایه در آن مشخص شده است، گفت:‌ تا ۱۰ روز آینده باید گزارشی از اجرای بند بند این دستورالعمل ارائه شود.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده، برای ارائه گزارش به مسئولان بالادستی مناسب است اما در بخش عملیاتی شدن و تاثیر در جامعه، اصلا قابل قبول نیست.

در این جلسه تشکیل کمیته مشترک میان دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، معاونت حقوقی قوه قضائیه و معاونت حقوقی سازمان بورس برای آسیب شناسی و مشخص کردن خلاءهای قانونی در سازمان بورس به تصویب رسید.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha