۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
برداشت صیفی جات در سیستان و بلوچستان آغاز شد

برداشت صیفی جات در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- مدیر جهاد کشاورزی راسک سیستان و بلوچستان گفت: برداشت هندوانه و خربزه از سطح یک‌هزار و ۶۴۰ هکتار از مزارع دشت پیشین جنوب استان آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستانو بلوچستان، احمد زراعتی اظهار داشت: دشت پیشین به دلیل داشتن شرایط اقلیمی خاص مانند گلخانه‌ای طبیعی قابلیت کشت محصولات خارج از فصل در فصول پاییز و زمستان را داراست.

وی افزود: در سال زراعی جاری یک‌هزار و ۶۴۰ هکتار از اراضی دشت پیشین به کشت صیفی جات شامل یک‌هزار و ۱۸۰ هکتار هندوانه و ۴۶۰ هکتار خربزه اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی راسک با بیان اینکه از اوایل آبان کشت هندوانه در این شهرستان انجام شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۴٠ هزار تن محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی شود.

وی گفت: کشت صیفی جات خارج از فصل به صورت جوی پشته‌ای و زیر پلاستیک انجام می‌شود و ۸۵ درصد این مزارع به روش‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند که این امر موجب افزایش راندمان آبیاری و عملکرد بهتر محصول شده است.

زراعتی تصریح کرد: در حالی که برف و سرما تمام مناطق کشور را در برگرفته دشت پیشین بدلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و شرایط اقلیمی خاص شاهد رونق کشت و کار و برداشت صیفی جات در فصل زمستان است.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha