۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
صادرات کالاهای تولیدی از منطقه آزاد ماکو به بیش از ۳.۹ میلیون دلار رسید
مدیر کل توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد ماکو:

صادرات کالاهای تولیدی از منطقه آزاد ماکو به بیش از ۳.۹ میلیون دلار رسید

ارومیه- مدیر کل توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار دلار محصول تولیدی منطقه آزاد ماکو طی سال گذشته صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ماکو، نادر انصاریان با تشریح اقدامات سال ۹۸ حوزه توسعه تجارت سازمان اظهار کرد: برای تحقق شعار رهبر معظم در سال ۱۳۹۸ با عنوان «رونق تولید» برای حمایت و رونق تولید تفاهم نامه ای مابین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل گمرک بازرگان منعقد شد که به استناد تفاهم نامه مذکور تمامی مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید واحدهای تولیدی مستقر در منطقه آزاد ماکو با استفاده از مزایای کامل مناطق آزاد و بدون اخذ حقوق ورودی و عوارض در حداقل زمان و هزینه و با ضمانت منطقه آزاد ماکو به صورت حمل یکسره بر روی همان کامیون ورودی به انبار واحدهای تولیدی جهت تولید و پردازش تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید در سال گذشته به وزن دو میلیون و ۹۰۴ هزار و۶۸۴ کیلوگرم و به ارزش هفت میلیون و ۹۴۶ هزار دلار  بوده است، افزود: صادرات محصول تولید شده از منطقه آزاد ماکو یک میلیون و ۷۰۳ هزار و ۴۹۵ کیلوگرم و به ارزش سه میلیون و ۹۴۵ هزار دلار برآورد شده است.

انصاریان ادامه داد: کل سهمیه ۴۵۰ میلیون دلاری اختصاصی سال گذشته استفاده و میزانی نیز از سهمیه انتقالی سایر مناطق نیز استفاده شده است.

مدیر کل توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با اتکاء بر رهنمودهای و فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان شعار «جهش تولید» سال جدید را با برنامه ریزی برای جهش تولید و ایجاد اشتغال و کمک به مقابله با شرایط سخت تحریمی شروع می کنیم.

کد خبر: ۱۳٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha