۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
اجرای گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال

اجرای گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال

گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در همه نواحی تهران و شهرستان‌های استان تهران آغاز شد.

به گزارش بازار، با توجه به اهمیت تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم بویژه در ایام پایانی سال و در آستانه ماه مبارک رمضان، اجرای گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در همه نواحی تهران باپیگیری دادستانی وهمکاری ضابطان قضایی و سازمان‌های مرتبط در همه مناطق پایتخت و شهرستان‌های استان تهران آغاز شد.

دادستان تهران بیان کرد: این طرح در راستای دستور ریاست محترم قوه فضائیه و نتیجه جلسات هم اندیشی دادستانی با سازمان‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفته و هدف از اجرای آن ساماندهی کامل، جامع و پایدار توزیع کالاها و مبارزه مستمر و تمام عیار با هرگونه تخلف و جرم در این حوزه است و طبق برنامه‌های فصلی و موردی ابلاغ شده به سازمان‌های مرتبط به صورت مستمر انجام می‌شود.

علی صالحی افزود: با عنایت به ایام پایانی سال و در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این بازرسی‌ها در تهران آغاز شده و اجرای آن در روزهای آینده در نواحی ۳۲ گانه دادسرای تهران و شهرستان ها، به صورت منظم و مکرر در دستور کار است و نتایج بازرسی‌ها ظرف ۲۴ ساعت به دادستانی منعکس می‌شود.

صالحی در تشریح نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: با عنایت به اثر بخشی حضور میدانی تیم‌های نظارتی مشترک مقرر شده است در هر ناحیه دادسرا با نظارت سرپرست دادسرا، تیم‌های بازرسی به تعداد مورد نیاز با حضور نمایندگانی از ادارات کل تعزیرات حکومتی شهر و استان تهران، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف استان تهران، پلیس امنیت اقتصادی فاتب، سپاه محمد رسول الله (ص)، قرارگاه ثارالله و بسیج اصناف تشکیل شود و بازرسی‌ها طبق زمان بندی مشخص به طور مستمر و هدفمند از جایگاه‌های نگهداری و توزیع کالاها انجام گیرد.

دادستان تهران تأکید کرد نمایندگان معرفی شده از سوی سازمان‌ها باید کاملاً آموزش دیده و مسلط یه قوانین و مقررات باشند.

به گفته دادستان تهران بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره ای، اصناف خرد، انبارهای عمومی، گمرکات، مراکز تولید و نظارت بر فرایند درج قیمت بر روی کالا از مهمترین اهداف بازدید هستند.

وی تصریح کرد: تیم‌های بازرسی موظف شده اند در صورت مواجهه با کالای احتکار شده، دپو شده، قاچاق و یا عرضه خارج از شبکه حداکثر ظرف ۴۸ ساعت نسبت به آن تعیین تکلیف و نتیجه را به دادستانی منعکس کنند.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha