۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
شیوع کرونا به بازار گوشت مرغ ضربه زد/ کاهش ۵۰ درصدی جوجه ریزی
رئیس جهادکشاورزی زنجان:

شیوع کرونا به بازار گوشت مرغ ضربه زد/ کاهش ۵۰ درصدی جوجه ریزی

زنجان - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: شیوع کرونا بازار گوشت مرغ را با مشکل مواجه کرده است و باعث متضرر شدن مرغداران زنجانی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد تاراسی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار در محل استانداری زنجان، گفت: با شیوع بیماری کرونا و کاهش مصرف مردم، جوجه‌ریزی‌هایی که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال برای تامین مرغ در ایام عید و ماه مبارک رمضان انجام شده بود، به فروش نرفت و مرغداری‌ها با مشکل مواجه شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۰ تن مرغ خریداری شده است، افزود:  قیمت مرغ هم‌اکنون در فروشگاه‌ها به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان است که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

تاراسی ادامه داد: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بود که ۵۰ درصد کاهش یافت اما مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز مردم نداریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده هیچ مشکلی در تامین مرغ و گوشت قرمز گرم مردم در ماه مبارک رمضان در استان زنجان نخواهیم داشت.

کد خبر: ۱۳٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha