۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
انتخاب بهترین باتری برای قفل دیجیتال؛ چطور عمر باتری را افزایش دهیم؟

انتخاب بهترین باتری برای قفل دیجیتال؛ چطور عمر باتری را افزایش دهیم؟

همان‌طور که می‌دانید، منبع تغذیه اکثر قفل‌های دیجیتال، باتری است و طول عمر یا تعویض باتری، یکی از دغدغه‌های کاربران محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، همان‌طور که می‌دانید، منبع تغذیه اکثر قفل‌های دیجیتال، باتری است و طول عمر یا تعویض باتری، یکی از دغدغه‌های کاربران محسوب می‌شود. اگر دوست دارید بدانید چه باتری و از چه برندی بخرید تا بیشترین کارایی را داشته باشد یا چطور طول عمر باتری قفل دیجیتال را افزایش دهید، با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین باتری برای قفل دیجیتال؛ چطور عمر باتری را افزایش دهیم؟

قفل دیجیتال از چه نوع باتری استفاده می‌کند؟

همه قفل‌های دیجیتال به‌صورت پیش‌فرض از باتری‌های AA ۱.۵ ولتی تغذیه می‌شوند. اگر تجربه خرید قفل دیجیتال داشته باشید، حتما دیده‌اید که باتری موردنیاز در جعبه بسته‌بندی قفل ارائه می‌شود.

طول عمر یا تعویض باتری دیجیتال معمولا یکی از دغدغه‌های اصلی کاربرانی است که به‌تازگی اقدام به خرید دستگیره دیجیتال کرده‌اند و تجربه‌ای در این زمینه ندارند.

اما نگران نباشید، کافیست راه‌کارهای ساده‌ای را درپیش بگیرید تا عمر باتری را افزایش دهید و مجبور نشوید که طی مدت زمانی کوتاهی آن را تعویض کنید.

طول عمر باتری قفل دیجیتال چقدر است؟

اصولا باتری‌های قفل دیجیتال نسبت به میزان استفاده، باز و بسته شدن درب و مدت زمان اتصال قفل به شبکه اینترنت خانگی یا سیستم بلوتوث، از ۶ تا ۱۰ ماه دوام خواهند آورد.

البته لازم به ذکر است که مدت‌زمان عمر باتری قفل دیجیتال ساختمان شما، به کیفیت و برند آن هم بستگی زیادی خواهد داشت. به‌همین دلیل خوب است که باتری را از میان برندهای مطمئن و باکیفیت انتخاب کنید.

بهترین باتری برای قفل دیجیتال چیست؟

برندهای زیر، بهترین مدل‌های باتری برای سیستم دستگیره هوشمند محسوب می‌شوند که تلاش کردیم نقاط ضعف و قوت هرکدام را هم برایتان توضیح دهیم:

  1. mدوراسل Duracell

دوراسل یکی از معروف‌ترین برندهای باتری در بازار دنیا محسوب می‌شود. این باتری‌ها در بازار ایران هم موجود هستند و عمر طولانی، این برند را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای منبع انرژی قفل دیجیتال تبدیل کرده است.

نقاط قوت:

  • عمر بالا
  • برند قابل اعتماد
  • گارانتی معتبر

نقاط ضعف:

  • نقص در باتری می‌تواند به دستگاه شما آسیب برساند.
  1. انرجایزر Energizer

انرجایزر یکی دیگر از برندهای معتبر و مطرح در زمینه باتری گجت‌های الکترونیک است. شما می‌توانید این برند را هم در لیست انتخاب‌هایتان قرار دهید.

نقاط قوت:

  • برند شناخته شده
  • احتمال نشتی پایین (تا دوسال با استفاده کامل)
  • گارانتی معتبر

نقاط ضعف

  • درصورت نشتی و میکس با سایر برندهای باتری، می‌تواند منفجر شده و به شما آسیب برساند.
  • اگر بعد از دوسال نشتی داد و به ابزارتان آسیب زد، شامل گارانتی نخواهد شد.
  1. ریوواک Rayovac

ریوواک یکی دیگر از بهترین باتری‌های قفل دیجیتال یا هوشمند است. این باتری با حداکثر توان و به‌صورت امن، انرژی گجت الکترونیک شما را تامین خواهد کرد و طول عمر مناسبی هم دارد.

نقاط قوت:

  • عملکرد ثابت با حداکثر توان
  • تضمین برگشت پول درصورت نقس
  • ایمنی بالا

نقاط ضعف

  • بسیاری از کاربران از کوتاهی عمر این باتری شکایت دارند.

موارد زیر از سایر برندهای معتبر و قابل اعتماد باتری مناسب دستگیره دیجیتال محسوب می‌شوند:

  • پاناسونیک
  • کملیون
  • ACDelco
  • گیگاسل

برای افزایش طول عمر باتری قفل دیجیتال چه کارهای انجام دهیم؟

انتخاب بهترین باتری برای قفل دیجیتال؛ چطور عمر باتری را افزایش دهیم؟

حتما می‌دانید که هر گجت الکترونیک باتری‌خور بازه مصرف بهینه‌ای دارد که رسیدن به آن با راهکارهای ساده‌ای ممکن خواهد بود.

از طرفی اتمام پیش از موعد باتری یا اتمام باتری قفل دیجیتال، بدون آنکه وقت کافی برای تعویض داشته باشید، می‌تواند شما را به دردسر بیندازد و باعث شود که خودتان یا سایر اعضای خانواده پشت درب بمانید.

البته نگران نباشید! این مسئله اصولا اتفاق نمی‌افتد و شما قبل از آنکه باتری قفل هوشمند درب ضعیف شود، از آن باخبر خواهید شد و هشدار باتری ضعیف را دریافت خواهید کرد.

از طرفی، همان‌طور که قبلا هم توضیح دادیم، باتری قفل دیجیتال طول عمر مناسبی دارد و به همین سادگی‌ها مجبور به تعویض آن نخواهید شد؛ درهرصورت برای آن‌که باتری گجت دیجیتال‌تان عمر مناسبی داشته باشد و بتوانید به‌صورت بهینه از آن استفاده کنید، راهکارهای زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. صرفا از باتری‌های آلکالین استفاده کنید

باتری‌های آلکالین یا قلیایی با رده انرژی AA بهترین گزینه برای استفاده به‌عنوان منبع انرژی قفل دیجیتال محسوب می‌شوند. بهتر است این باتری‌ها را هر ۸ تا ۱۰ ماه تعویض کنید.

توصیه اکثر کاربران برای برند باتری قلیایی، باتری انرجایزر، مدل انرجایزر مکس است. از باتری‌هایی که ترکیب کربن-روی دارند استفاده نکنید. این دسته از باتری‌ها حدود سه تا چهار برابر سریع‌تر از باتری‌های قلیایی تمام می‌شوند و قدرت آن‌ها هم در حالت ضعیف افت می‌کند؛ درنتیجه ممکن است هشدار باتری ضعیف را صادر نکنند.

نکته دیگر اینکه برای قفل دیجیتال به باتری‌های گران‌قیمت لیتیومی نیاز ندارید؛ چون قفل‌های دیجیتال هرگز نقطه تخلیه بالای انرژی ندارند. همچنین از باتری‌های قابل شارژ برای قفل دیجیتال استفاده نکنید.

  1. هرگز باتری کهنه و نو را به‌صورت ترکیبی با یکدیگر استفاده نکنید

بسیاری از مدل‌های باتری بعد از اتمام دوره نشتی می‌دهند یا هنگامی که ضعیف شدند، عملکرد پایینی خواهند داشت.

ترکیب دو نوع مختلف باتری و باتری کهنه و نو با هم، هم عملکرد باتری‌های گجتتان را کاهش خواهد داد و هم ممکن است که به باتری نو آسیب وارد شود. به همین دلیل بهتر است همیشه از باتری های یکسان از یک برند خاص استفاده کنید.

  1. منتظر هشدار باتری ضعیف نمانید

همانطور که توضیح دادیم، گاهی امکان دارد که در حالت ضعیف باتری، هشدار باتری ضعیف برای شما صادر نشود. (البته این مورد به برند باتری و نوع آن هم بستگی خواهد داشت.)

به‌همین‌دلیل ممکن است شما زمانی بفهمید که قفل دیجیتال به باتری جدید نیاز دارد که تقریبا عملکرد متوقف شده است.

از این رو، باید حواستان باشد که بعد از شش ماه استفاده مداوم، کم‌کم به فکر تعویض باتری و جاگذاری باتری جدید بیفتید.

  1. اگر باتری تمام شد دستورالعمل زیر را دنبال کنید

    انتخاب بهترین باتری برای قفل دیجیتال؛ چطور عمر باتری را افزایش دهیم؟

معمولا زمانی که باتری قفل دیجیتال فعال است، موقع عملکرد آن صدای قفل را خواهید شنید. اما زمانی که باتری ضعیف شود، کم‌کم تمام عملکرد قفل را ازدست خواهید داد.

اگر حواستان نبود و باتری قفل ضعیف شد، مثلا در شرایط مسافرت یا هر شرایط پیش‌بینی نشده دیگر، کافیست باتری ۹ ولتی تهیه و آن را از بیرون به منبع انرژی دستگیره دیجیتال متصل کنید تا گجتتان به‌صورت موقت کار کند.

به‌این‌ترتیب زمانی کوتاه برای باز کردن درب و تعویض باتری خواهید داشت. سعی کنید همیشه باتری اضافی در خانه داشته باشید تا اگر با خالی شدن باتری قفل دیجیتال غافلگیر شدید، بتوانید فورا آن را تعویض کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

  1. به دستورالعمل کارشناسان فنی عمل کنید

در انتها باید این نکته را هم گوشزد کنیم که هر قفل، نیازهای خاص خود را دارد و نمی‌توان حکمی کلی برای همه قفل‌های دیجیتال صادر کرد. همیشه بعد از خرید قفل دیجیتال به راهنمای استفاده آن توجه و به دستورالعمل‌های مربوط به هر برند عمل کنید.

اگر مشکلی با استفاده از قفل دیجیتال داشتید و یا نمی‌دانستید که چه نوع باتری برای قفل دیجیتالی که خریده‌اید مناسب‌تر است، حتما به سایت https://yuccahq.com/ مراجعه کنید و یا با کارشناسان فنی یوکا به شماره ۰۲۱۴۷۲۲۳ تماس بگیرید تا مناسب‌ترین مشاوره را دریافت کنید و طبق دستورالعمل‌ درست جلو بروید.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha