۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
تولید هزاران تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد:

تولید هزاران تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

اهواز- تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ شکر در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان با برداشت حدود ۳۵ درصد محصول نیشکر تولید شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عبدعلی ناصری اظهار کرد: برداشت محصول نیشکر و تولید شکر در شرکت کشت‌ و صنعت نیشکر هفت تپه طبق برنامه پیش می‌رود و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار تن شکر تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ در این مجتمع تولید شود.

عبدعلی ناصری افزود: در مجموع ۳۰۰ هزار تن نیشکر از سطح حدود پنج هزار هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برداشت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه برای کشت حدود پنج هزار هکتار نیشکر در سال ۱۴۰۱ در حال بازسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه هستیم، عنوان کرد: با وجود آنکه کارخانه در عملیات بهره برداری است، ولی تعمیرات آن با خرید و تهیه قطعات مورد نیاز در حال انجام است تا کارخانه به شرایط ایده‌آل در سال زراعی آینده برسد.

ناصری ادامه داد: کشت پنج هزار هکتار نیشکر در سال ۱۴۰۱ برای رسیدن به تولید ۵۰ هزار تن شکر در سال ۱۴۰۲ در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برنامه ریزی شده است.

وی گفت: طبق برنامه در سال ۱۴۰۳ تولید شکر در کشت و صنعت هفت تپه بالای ۸۰ هزار تن خواهد رسید و از آن سال به بعد این مجتمع به سوددهی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی توضیح داد: طبق برنامه برداشت چهار هزار گندم و دانه روغنی کلزا در اردیبهشت ۱۴۰۱ در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شروع خواهد شد.

ناصری اظهار کرد: مرحله داشت ۲ محصول گندم و کلزا در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حال انجام است.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha