۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
سرمایه بیمه آرمان ۴ برابر می شود| بیمه آرمان به دنبال موتور سوارها
مدیرعامل بیمه آرمان مطرح کرد

سرمایه بیمه آرمان ۴ برابر می شود| بیمه آرمان به دنبال موتور سوارها

مدیرعامل بیمه آرمان از رشد ۸۰درصدی فروش بیمه‌نامه‌های آرمان خبر داد و گفت: تا امروز ما ۵۷۰ میلیارد تومان بیمه فروخته ایم و بالغ بر ۱۱۵ هزار بیمه شده را زیر پوشش قرار داده ایم.

به گزارش بازار، مجید قلی‌پور مدیرعامل بیمه آرمان در نشستی خبری امروز گفت: سرمایه بیمه آرمان امسال از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که با مجوز های صادره از سوی بیمه مرکزی و سازمان بورس این سرمایه تا پایان تابستان به ۶۰۰ میلیارد تومان می رسد.

قلی‌پور با بیان این که این سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران محقق خواهد شد، گفت: با افزایش سرمایه از یک سو نقدینگی که مشکل اصلی سالهای اخیر بود رفع می شود و از سوی دیگر قادر خواهیم بود در بازار بیمه اتکایی ورود کنیم.

وی همچنین از رشد ۸۰درصدی فروش بیمه‌نامه‌های آرمان خبر داد و گفت: تا امروز ما ۵۷۰ میلیارد تومان بیمه فروخته ایم و بالغ بر ۱۱۵ هزار بیمه شده را زیر پوشش قرار داده ایم.

وی با اشاره به به بزرگترین مشکلبیمه آرمان در سالهای اخیر گفت: کاهش شدید پرتفوی بیمه ای باعث شده بود تا نقدینگی به شدت کم شود و ما از دی ماه با تغییر مدیریت و استقرار تیم اجرایی به دنبال وصول مطالبات معوق خود رفتیم تا بتوانیم خسارات بیمه شدگان را در اسرع وقت تسویه کنیم.

مجید قلی‌پور با اشاره به مطالبات شرکت بیمه آرمان که در صورتهای مالی شرکت هم آمده، اظهار کرد: مطالبات کلان ما مبلغ ۴۵ میلیارد تومان از شرکت سایپا، ۲۳ میلیارد تومان از شرکت ایران خودرو و ۱۳۰ میلیارد تومان از بانک مسکن و مربوط به سال ۱۳۹۸ به قبل بوده که بخش بزرگی از این مطالبات تعیین تکلیف و دریافت شده است.

وی از توافق جدید با سایپا برای قرارداد سه ساله وبه میزان ۷۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: علاوه بر وصول مطالبات از سایپا سالانه ۲۴۰ میلیارد تومان با سایپا بیمه ترکیبی (و نه فقط ثالث) قرار داد بسته ایم.

مدیر عامل بیمه آرمان خاطر نشان کرد: همچنین ۱۳ میلیارد تومان از ۲۳ میلیارد تومان طلب خود از ایران خودرو را وصول کردیم و اختلاف مالی – بیمه ای با بانک مسکن را نیز با تعیین حسابرس رسمی به تهیه نهایی گزارش رسانده ایم و امیدواریم با توجه به قطع همکاری با بانک مسکن به زودی وصول شود.

قلی‌پور ادامه داد: با حل مشکلات نقدینگی پرداخت دیون آسانتر شده و بر همین اساس کمیته پرداخت خسارت را تشکیل داده و بدهی‌ها را بر حسب الویت پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: با نظامند کردن خسارات جاری رضایت نسبی بیمه‌گزاران را جلب کرده‌ایم و این به افزایش سهم بازاری که در گذشته از دست داده‌ایم، کمک می‌کند.

مدیرعامل بیمه آرمان در ادامه خاطرنشان کرد: درحال حاضر قراردادهایی را با فولاد ارفع، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و پوشش تمام فنی حرفه های کشور و دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل، همدان، شهرکرد و اردبیل منعقد کرده‌ایم.

قلی‌پور با اشاره به توسعه شبکه فروش در کشور، تصریح کرد: امسال برای فروش خرد ۱۴۶نماینده جذب کردیم که ماحصل تمام این تلاشها افزایش حجم فروش بیمه آرمان به میزان ۸۰درصد بوده است.

مدیرعامل بیمه آرمان تاکید کرد: ما در ادامه مسیر خود برای بهبود وضعیت شرکت، تلاش می‌کنیم خود را با سرعت تحولات وفق داده و در این باره طرح های جدیدی را دنبال خواهیم کرد که مهمترین آن تلاش برای بیمه شدن ۹ میلیون موتورسیکی است که اکنون بیمه نیستند.

وی افزود: درحال حاضر دستگاه‌های مکانیزه‌ای توسط بیمه آرمان در مرزهای کشور تعبیه شده که مسافران در بدو ورود به ایران، با ۵ ارز رایج منطقه بتوانند به سرعت بیمه سفر تهیه کنند.

قلی پورهمچنین از طرح پوشش بیمه درمانی اتباع افغانستانی خبر داد و گفت: هم اکنون به عنوان پایلوت این کار در مشهد در حال اجراست و برای آنها بیمه‌نامه صادر می‌شود. قلی پور همچنین از مذاکره با وزارت امور خارجه برای توسعه صدور بیمه نامه های مسافرتی اتباع خارجی در برای اتباع ترکیه ای و چینی خبر داد.

مدیرعامل بیمه آرمان اظهار داشت: طبق رایزنی‌های انجام شده با دولت افغانستان، در حال حاضر بیمه‌نامه مسافرتی اتباع افغان توسط بیمه آرمان در کابل صادر می‌شود و برنامه‌های ویژه‌ای برای بیمه بار ترانزیتی از افغانستان داریم.

در ادامه قلی‌پور از کاهش هزینه ها هم زمان با تغییر مدیریت در بیمه آرمان خبر داد و افزود: هم‌اکنون نسبت هزینه پرسنل به هزینه های بیمه ای ۱۸درصد کاهش یافته در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته ۳۰درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پرتفوی سال اینده شرکت به ۸۰۰میلیارتومان برسد، ادامه داد: در تدارک برگزاری مجمع در روزهای پایانی امسال و یا روزهای ابتدایی سال جدید هستیم تا افزایش سرمایه ۶۰۰میلیارد تومانی ما تصویب شود.

قلی‌پور در خاتمه عنوان کرد: کل خسارتی که این شرکت در سال ۱۴۰۰پرداخت کرده، ۳۰۱ میلیارد تومان بوده که ۱۲۵ میلیارد تومان در شاخه بیمه شخص ثالث بوده است.

مدیر عامل بیمه آرمان همچنین از به ثمر رسیدن تلاش بخش حقوقی این بیمه در صدور سند سینما سیمرغ به نام بیمه ارمان خبر داد و گفت: هم اکنون ما ۳۸ شعبه فعال در کلیه استانها داریم و ۴۸۴ نمایندگی در سراسر کشور فعال هستند.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha