۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
راه‌اندازی بستر گفتمان تخصصی دانش مهندسی در صنعت توزیع برق
مدیرکل دفتر مهندسی توانیر مطرح کرد

راه‌اندازی بستر گفتمان تخصصی دانش مهندسی در صنعت توزیع برق

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه معاونت هماهنگی توزیع توانیر گفت: پایگاه مدیریت دانش در حوزه مهندسی توزیع، بستری برای ثبت دانش و تجارب مهندسی شرکت‌ها است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، ‌مسعود صادقی با بیان اینکه پایگاه مدیریت دانش در حوزه مهندسی توزیع، بستری برای ثبت دانش و تجارب مهندسی شرکت‌ها است، به تبیین دلایل و اهداف شکل گیری پایگاه مدیریت دانش در حوزه مهندسی توزیع پرداخت و از برگزاری بیش از ۴۰ نشست تخصصی و مستمر دانشی در سه شنبه‌های هر هفته تاکنون خبر داد.

وی اضافه کرد: این نشست‌ها در راستای ارائه راهکارهای مهندسی جهت بهبود فرایندهای توزیع عمدتاً در محورهایی چون طراحی، مطالعات سیستم و تحلیل شبکه‌های توزیع، حوزه‌های نرم افزاری و زیرساخت‌های توزیع، کنترل کیفیت تجهیزات و توسعه و کاربردی سازی فناوری، به طور مداوم برگزار شده است.

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه معاونت هماهنگی توزیع توانیر، تبادل و به اشتراک‌گذاری تجارب مهندسی در شرکت‌های توزیع به ویژه در زمینه توسعه سخت افزارها، نرم افزارها و تجهیزات صنعت توزیع را موجب مانع‌زدایی روند تولید و حذف فعالیت‌های زاید برشمرد که در چارچوب و منطبق با شعار امسال تحت عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها است.

وی با اشاره به تغییر ساختار سازمانی ایجاد شده در سال ۹۸ در معاونت هماهنگی توزیع و ایجاد دفتر مهندسی و راهبری شبکه از طریق تجمیع بخش مهندسی دفتر فنی توزیع با بخش بهره‌برداری دفتر نظارت بر توزیع توانیر افزود: دفتر مهندسی و راهبری شبکه، تحول در سیستم و تغییر رویکرد در فعالیت‌های سنتی حوزه مهندسی شرکت‌های توزیع را در دستور کار خود قرار داد و آنچه با آن مواجه بودیم تنوع حوزه‌های مختلف مهندسی بود که هریک دانش تخصصی خاص خود را می‌طلبید؛ بنابراین با طیف وسیعی از دانش و تجارب مواجه شدیم که نیازمند ایجاد پایگاه برای استقرار و پیگیری تخصصی دانش بودیم.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت دانش و اندوخته‌های علمی حوزه مهندسی توزیع به معنای در دسترس قراردادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌ها و تجارب این حوزه است، به گونه‌ای که هنگام نیاز، در اختیار سایر بخش‌ها و شرکت‌های توزیع قرار بگیرد تا بتوانند با بازدهی بیشتر و موثرتر فعالیت خود را انجام دهند.

وی مدیریت دانش در حوزه مهندسی توزیع را شامل یک سری استراتژی و راهکار برای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، تطبیق بینش‌ها و تجارب و گسترش آن در سطح شرکت‌های توزیع برق عنوان کرد که با ایجاد و توسعه دارایی‌های دانشی و نگرش فراتر از اهداف سطحی در صنعت توزیع برق مرتبط است.

صادقی برپایی سه شنبه‌های دانشی را فرایندی مفید دانسته که به کارشناسان و مدیران صنعت توزیع کمک می‌کند، اطلاعات مهم و کلیدی مورد نیاز خود را بیابند و گزینش، سازماندهی و انتشار دهند که برای فعالیت‌هایی چون حل مسایل، آموختن پویا، برنامه‌ریزی راهبردی و تصمیم‌گیری امری ضروری است.

وی گفت: با پیاده‌سازی و تقویت فرایندهای مدیریت دانش، یادگیری و عملکردهای حوزه مهندسی سازمان افزایش یافته و پله‌های ترقی با سرعت طی می‌شود.

صادقی ادامه داد: دست اندرکاران حوزه مهندسی توزیع از طریق این فرایند به ایجاد سرمایه حاصل از فکر و اندیشه اعضا و دارایی مبتنی بر دانش می‌پردازند، لذا انتظار می‌رود با اتکا به چنین سرمایه‌هایی، مسیر رشد و ترقی سازمان هموار شده و تاثیرات شگرفی را در کارایی و بهره وری مهندسی توزیع شاهد باشیم.

وی ادامه داد: این سیاست در بستر اهداف و برنامه‌های کلان وزارت نیرو از جمله معاونت امور برق و انرژی و مورد تایید و تشویق مراجع ذی صلاح صنعت برق است.

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه معاونت هماهنگی توزیع توانیرگفت: از همکاران در شرکت‌های توزیع انتظار داریم در این اقدام ارزشمند که منجر به هم‌افزایی در فعالیت‌های حوزه مهندسی توزیع شده، با دبیرخانه و کمیته مدیریت دانش، همکاری صمیمانه داشته باشند.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha