۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
بازسازی و نوسازی صنایع دارویی؛ نیازمند حمایت دولت و مجلس
رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی مطرح کرد

بازسازی و نوسازی صنایع دارویی؛ نیازمند حمایت دولت و مجلس

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: با درآمدهای ضعیفی که صنعت داروسازی کشورمان دارد امکان بازسازی و نوسازی این صنعت نیست و قطعاً باید دولت و مجلس کمک کنند.

به گزارش بازار، محمد عبده زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در مراسم افتتاح خط آمپول های تزریقی شرکت داروسازی اسوه افزود: ما طرحی قوی برای نوسازی، بازسازی و توسعه صنعت داروسازی کشور آماده کرده ایم که به دنبال گرفتن مصوباتی در این خصوص هستیم و علاوه بر کمک های جدی دولت و مجلس، نیازمند تسهیلات بلندمدت بانک‌ها هستیم.

عبده زاده با اشاره به اینکه اقتصاد دارو، نیازمند درمان است گفت: درمان این اقتصاد از طریق خود صنعت دارو امکان پذیر نیست مگر اینکه دولت و مجلس از صنعت راهبردی دارو حمایت کنند و سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گیرد تا بتوانیم آنچه را که از گذشته کسب کرده‌ایم، حفظ کنیم.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: ایجاد تراز تجاری مثبت در بخش صادرات دارو از دیگر برنامه‌های ماست و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار کمک گرفته‌ایم و حتماً باید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در بحث صادرات بیشتر از این ها حمایت کند.

عبده زاده گفت: در سال‌های اخیر هر سال به کرار مقام معظم رهبری در خصوص توسعه تولید و مانع زدایی و اشتغال زایی در این بخش تاکید کرده‌اند اما متاسفانه در اکثر وزارتخانه‌ها و سیستم‌های دولتی، برنامه عملیاتی و اجرایی قابل ارائه ای ندیده‌ایم.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت گفت: مثلا اگر امسال سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نامگذاری شد ما کمتر وزارتخانه‌ای را دیدیم که در این خصوص دستورالعمل اجرایی صادر کرده باشد.

عبده زاده با اشاره به اینکه در خصوص مالیات و بیمه هم باید مانع زدایی هایی صورت می گرفت که نشد، افزود: دیروز شنیدم نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته بودند که ارز دارو را در اختیار داروسازان قرار می‌دهند، مشروط به اینکه قیمت ها مطابق قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد.

وی گفت: قیمت کنونی دارو بر اساس قیمت شهریور سال ۹۷ است و همه باید بدانند که قیمت دارو متاثر از نرخ تورم است و تورم هم دست صنعت داروسازی نیست.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت گفت: وقتی دولت هر سال حقوق ها را افزایش می دهد، هزینه های ما هم افزایش پیدا می کند.

عبده زاده با اشاره به اینکه صنعت داروسازی در بخش تولید نیازمند حمایت بیشتر است افزود: اکنون ظرفیت تولید چند برابر نیاز کشور است و باید به فکر صادرات بود.

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیشتر به فکر تأمین دارو و قیمت آن است و تمرکز وزارت صمت هم بیشتر روی سایر صنایع است تا صنعت داروسازی.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت گفت: صنعت داروسازی صنعتی دانش‌بنیان و راهبردی است و قیمت تمام شده محصولات آن هم متاثر از نرخ تورم است.

در بخش دیگری از این مراسم، آقای مهدی حنطه سرپرست شرکت سرمایه گذاری شفا دارو گفت: سازمان غذا و دارو باید به دنبال رفع مشکلات اساسی صنعت دارویی کشور باشد.

وی افزود: ارتقاء و به روز رسانی صنعت دارویی کشور در این شرایط دل شیر و صبر ایوب می خواهد و نوعی جهاد است.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha